Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Pomorski Kongres Transportu Intermodalnego. ”Trójmiejskie porty na drodze rozwoju”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Pomorski Kongres Transportu Intermodalnego. ”Trójmiejskie porty na drodze rozwoju”
fot. M. SzymajdaPomorski Kongres Transportu Intermodalny
– Plan relokacji centrów logistycznych z Azji do Europy, które wyraża coraz więcej globalnych firm, to olbrzymia szansa dla Pomorza i Trójmiejskich Portów. Pomorski samorząd inspiruje i będzie inspirować działania dla rozwoju intermodalu – powiedział Leszek Bonna podczas Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego w Gdańsku.

Leszek Bonna, wicemarszałek Pomorza odpowiedzialny za transport i gospodarkę, podkreślał, że co prawda pomorski samorząd nie jest bezpośrednim inwestorem w Portach w w Gdyni i w Gdańsku, to, mając wpływ np. na rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej, jest kluczowym podmiotem zaangażowanym w rozwój portów.

– To my zlecamy opracowania na budowę ważnych dla portów dróg, takich jak Via Maris, jak pilnie potrzebna gdyńskiemu portowi Droga Czerwona, my rozmawialiśmy i popchnęliśmy do przodu temat nowej obwodnicy metropolitalnej. Inspirujemy przebudowę linii kolejowych, ich elektryfikacje i modernizację – dodał Bonna i przypomniał o Pakcie Kolejowym dla Pomorza.

Dowodem jest Pakt Kolejowy Dla Pomorza, który zakłada, oprócz inicjatyw ważnych dla ruchu pasażerskiego, budowę kolei do Elektrowni Atomowej czy współpracę z PKP PLK na rzecz zwiększenia przepustowości linii kolejowej nr 9, która przysłuży się gdańskiemu portowi. Bonna, przypomniał, jak ważne jest to dla globalnej, a nie tylko lokalnej sprawy.

– Nikomu nie trzeba mówić jak ważną rolę dla wysiłku zbrojnego na wschodzie pełni gdyński port – dodał, nazywając go infrastrukturą krytyczną.

– 36 hektarów nowej usypanej Polski robi wielkie wrażenie. Może nie z roku na rok, ale za jakiś czas port w Gdańsku przesunie się w tabeli najbardziej znaczących miejsc w gospodarce nie tylko jako port ale także, co podkreślam, jako port intermodalny. Państwo musi jednak ratować rynek kolejowych przewozów cargo, który, niestety, ma tendencję spadkową i traci względem transportu drogowego. Ze smutkiem muszę twierdzić, że wciąż słyszymy polityczne przepychanki dotyczącego to kto zawinił w PKP Cargo, ale recept jak ratować rynek kolejowych i intermodalnych przewozów dotąd nie słyszałem – powiedział Adrian Furgalski, prezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5