Łukasz Malinowski
Spółka Polskie LNG, realizująca projekt budowy terminala LNG w świnoujskim porcie wydała oświadczenie, w którym informuje, że jeden z konsorcjantów - Hydrobudowa, która przestała wypłacać pracownikom wynagrodzenie, zostanie odsunięta od prac, a jej obowiązki przejmie konsorcjum.
- Należy pamiętać, że spółka Polskie LNG zleciła wykonanie terminala konsorcjum i nas interesuje przede wszystkim terminowe wykonanie kontraktu, czyli oddanie inwestycji do 30 czerwca 2014 r. Oczywiście staramy się współuczestniczyć w rozwiązywaniu pojawiających się problemów, ale decyzje co do podwykonawców leżą w gestii konsorcjum – wyjaśnia Mazur.
Jak dużo zadań w spadku po Hydrobudowie przypadłoby nowym podwykonawcom? - Hydrobudowa w zeszłym roku brała udział w pracach betonowania zbiorników, a obecnie pozostała jej budowa dwóch budynków infrastruktury technicznej. To nie są prace priorytetowe, a ich poziom skomplikowania porównywalny z budową sklepu osiedlowego, więc bez problemu spółka może zostać zastąpiona przez jakąkolwiek inną firmę budowlaną – uspokaja rzecznik Polskiego LNG.
W skład konsorcjum, realizującego budowę terminala LNG wchodza spółki Saipem, Techint i PBG. Hydrobudowa jest spółką zależną PBG, wchodzi w skład Grupy PBG.
Budowa terminalu LNG w Świnoujściu rozpoczęła się w marcu 2011 roku. Za budowę odpowiada czterech inwestorów: Gaz-System, spółka Polskie LNG, a także Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Urząd Morski w Szczecinie.