Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Polskie LNG: Hydrobudowę zastąpimy bez trudu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
13-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Polskie LNG: Hydrobudowę zastąpimy bez trudu
Fot. Polskie LNG
- Wyłanianie podwykonawców odbywa się na zasadzie mini przetargów i tak będzie po wyłączeniu Hydrobudowy z postępowań przetargowych. Nie ma zatem żadnych zmian w kontrakcie między konsorcjantami – powiedział „Rynkowi Infrastruktury” Maciej Mazur, kierownik ds. Komunikacji i PR Polskie LNG. Inwestor uspokaja, że decyzja o wyłączeniu Hydrobudowy z projektu powstającego terminala LNG w Szczecinie nie wpłynie na inwestycję.

Spółka Polskie LNG, realizująca projekt budowy terminala LNG w świnoujskim porcie wydała oświadczenie, w którym informuje, że jeden z konsorcjantów - Hydrobudowa, która przestała wypłacać pracownikom wynagrodzenie, zostanie odsunięta od prac, a jej obowiązki przejmie konsorcjum.

 

- Należy pamiętać, że spółka Polskie LNG zleciła wykonanie terminala konsorcjum i nas interesuje przede wszystkim terminowe wykonanie kontraktu, czyli oddanie inwestycji do 30 czerwca 2014 r. Oczywiście staramy się współuczestniczyć w rozwiązywaniu pojawiających się problemów, ale decyzje co do podwykonawców leżą w gestii konsorcjum – wyjaśnia Mazur.

 

Jak dużo zadań w spadku po Hydrobudowie przypadłoby nowym podwykonawcom? - Hydrobudowa w zeszłym roku brała udział w pracach betonowania zbiorników, a obecnie pozostała jej budowa dwóch budynków infrastruktury technicznej. To nie są prace priorytetowe, a ich poziom skomplikowania porównywalny z budową sklepu osiedlowego, więc bez problemu spółka może zostać zastąpiona przez jakąkolwiek inną firmę budowlaną – uspokaja rzecznik Polskiego LNG.

W skład konsorcjum, realizującego budowę terminala LNG wchodza spółki Saipem, Techint i PBG. Hydrobudowa jest spółką zależną PBG, wchodzi w skład Grupy PBG.

Budowa terminalu LNG w Świnoujściu rozpoczęła się w marcu 2011 roku. Za budowę odpowiada czterech inwestorów: Gaz-System, spółka Polskie LNG, a także Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Urząd Morski w Szczecinie.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Biznes i przemysł

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Elżbieta Pałys 28 sierpnia 2023

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

LOT nie jest na sprzedaż i powalczy o miliard złotych zysku w 2023 r.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Biznes i przemysł

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Elżbieta Pałys 28 sierpnia 2023

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

LOT nie jest na sprzedaż i powalczy o miliard złotych zysku w 2023 r.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5