Prezes warszawskiego portu Michał Marzec poinformował PAP, że wprowadzenie dla linii obsługujących pasażerów tranzytowych w Warszawie ogromne upusty ma na celu rozwijanie roli regionalnego hubu, czyli portu przesiadkowego. W najbliższych trzech latach te upusty mają przynieść tym przewoźnikom znaczące upusty. Jedyną linią obsługującą pasażerów tranzytowych na Lotnisku Chopina jest LOT.
Jak poinformował Marzec, z tytułu zniżki w opłatach lotniskowych za pasażerów tranzytowych w latach 2013-2015 LOT może uzyskać od Portów Lotniczych nawet 91,6 mln zł. To kolejna obniżka dla przewoźnika, bowiem łącznie zniżki z których korzysta LOT w latach 2009-2015 mogą wynieść 158,9 mln zł.
Nowy cennik opłat lotniskowych na Lotnisku Chopina został wprowadzony pod koniec ubiegłego roku i ma on zachęcić linie lotnicze do uruchamiania nowych połączeń i zwiększania liczby lotów na istniejących trasach. Dodatkowo nowe stawki mają wspomóc rozwój ruchu tranzytowego z przesiadką w Warszawie. Przedstawiciele Lotniska Chopina deklarują, że są świadomi trudnej sytuacji na rynku, dlatego od czterech lat nie tylko nie podwyższają opłat lotniskowych, ale stale je obniżają.
W cenniku utrzymano zniżkę do 99 proc. Od opłat za lądowanie w przypadku uruchomienia nowych tras pozaeuropejskich oraz zniżkę 15 proc. Od opłaty pasażerskiej w ruchu krajowym.