Łukasz Malinowski
W porównaniu do już rekordowo wysokiego wskaźnika obłożenia miejsc w sezonie zimowym w samolotach LOT-u, przewoźnik zanotował kolejny wzrost tzw. load factor. W kwietniu wyniósł on dla wszystkich rejsów ponad 76%, a na rejsach dalekodystansowych blisko 85%. Warto także odnotować, że w wyniku intensywnej promocji lotów krajowych polskiego przewoźnika obłożenie na tych rejsach wyniosło blisko 75% w porównaniu do 69% w roku poprzednim. Ogólnie wypełnienie samolotów poprawiło się w stosunku do ubiegłego roku o blisko 5%.
W porównaniu do analogicznych danych z kwietnia 2011 roku dynamika wzrostu wyniosła dla pasażerów klasy ekonomicznej 115%, natomiast dla pasażerów podróżujących w klasie biznes aż 150%.
- LOT stale wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku lotniczym, czego dowodem są wyniki za miniony miesiąc. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię, nasze plany finansowe i operacyjne oraz wierzę, że taki pozytywny trend wzrostu utrzymamy w kolejnych miesiącach tego roku – mówi Marcin Piróg, prezes zarządu PLL LOT. Poprawa wyników jest z pewnością efektem coraz lepszej oferty LOT-u oraz podwyższania standardu naszych usług – dodaje.
W lutym br. polski przewoźnik zapowiedział, że zaplanowana na 2012 rok rentowność z działalności operacyjnej oznacza osiągnięcie 52,5 mln złotych zysku, a w okresie 2010-2012 poprawę wyniku operacyjnego o 750 mln złotych.