Mariusz W.
Zgodnie z planem restrukturyzacji, zatwierdzonym przez Komisję Europejską, od 27 października zostaną również zawieszone kierunki z Warszawy do Bydgoszczy, Rzymu i Stuttgartu. W najbliższych miesiącach nie będą też realizowane rejsy do Bejrutu, Kairu i Nicei, które są kierunkami sezonowymi.
Podobnie jak w ubiegłym sezonie zimowym zostanie zawieszone połączenie „na nocowanie” z Warszawy do Sztokholmu. To oznacza, że do stolicy Szwecji będą dwa, a nie trzy rejsy dziennie.
Ale na restrukturyzacji PLL LOT stracą również polskie porty regionalne. W nadchodzącym sezonie zimowym samoloty narodowego przewoźnika nie będą latać z Krakowa do Frankfurtu, z Poznania do Monachium oraz z Katowic do Monachium.
Prezes lotniczej spółki Sebastian Mikosz poinformował równocześnie, że PLL LOT poprawia wyniki finansowe, dlatego nie wystąpi we wrześniu do resortu skarbu o wypłatę drugiej transzy pomocy publicznej. Wypłata drugiej transzy, zgodnie z planem restrukturyzacji złożonym w czerwcu w Komisji Europejskiej, była planowana na sierpień. Spółka wystąpi o jej wypłatę najprawdopodobniej dopiero w październiku. Jej wysokość zostanie dokładnie oszacowana w momencie, kiedy zostanie skierowana prośba do Ministerstwa Skarbu Państwa o jej przyznanie.
W pierwszym półroczu wynik z działalności podstawowej był lepszy o 29 mln zł od założonego planu – twierdzi Mikosz. W planie restrukturyzacji PLL LOT, warunkowo zatwierdzonym przez ministra skarbu Włodzimierza Karpińskiego zapisano, że LOT może potrzebować dodatkowej pomocy publicznej w wysokości do 381 mln zł.