Mariusz W.
Nowy kierunek obsługiwany będzie przez Embraery 170. Stuttgart jest już siódmym kierunkiem do Niemiec obsługiwanym przez polskiego przewoźnika. Od listopada PLL LOT będzie wykonywał tygodniowo ponad 170 rejsów z Polski do niemieckich lotnisk. To drugie, obok Hanoweru, połączenie do Niemiec uruchomione w tym roku.
Rejsy będą wykonywane na tej trasie od 1 października. Bilety są już dostępne w sprzedaży.
Polskie Linie Lotnicze LOT odświeża swoją flotę, która pomiędzy styczniem a marcem 2013 roku zasilą nowe Dreamlinery. Pierwszy samolot tego typu wyląduje w Warszawie już 15 listopada. Prawdopodobnie pierwszy europejski rejs komercyjny wykonany zostanie 11 grudnia. Na siatce tradycyjnej PLL LOT planuje pierwszy lot Dreamlinerem 16 stycznia i będzie to lot do Chicago. Od początku lutego polski przewoźnik uruchamia połączenia do Nowego Jorku, natomiast w marcu do Pekinu i Toronto. Przed końcem marca cała flota ma być już nowa.
Oprócz Dreamlinerów, flotę polskiego przewoźnika zasili także Embraer 195, czyli brazylijski samolot średniego zasięgu. PLL LOT posiadają obecnie cztery maszyny tego typu. Dzięki nowym samolotom PLL LOT będą posiadały jedną z najmłodszych flot wśród wszystkich europejskich przewoźników.
LOT doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że rok 2012 nie jest korzystnym okresem dla europejskich linii lotniczych. Z danych publikowanych przez AEA za pierwsze półrocze wynika, że liczba pasażerów wzrosła o 3 proc. przy oferowaniu 2 procentowym , ale już przewozy cargo zmalały o 5 proc. Cargo jest natomiast wyznacznikiem dynamiki, która pokazuje jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość lotnictwa. AIATA pokazała, że w skali światowej linie lotnicze stracą w tym roku miliard dolarów, w Europie natomiast półtora miliarda.
Przewoźnik realizuje połączenia do ponad 50 miast w Europie i Ameryce Północnej. W ubiegłym roku z połączeń PLL LOT skorzystało ponad 4,3 mln pasażerów, czyli o 9 proc. więcej niż w 2010.