Sprawniejszy przewóz węgla koleją do elektrociepłowni w Elblągu mają zapewnić prace na linii kolejowej na odcinku Elbląg Zdrój – Tropy. PKP Polskie Linie Kolejowe finansują remont mostu kolejowego nad rzeką Elbląg z własnego budżetu. Prace zaplanowane do końca tego roku będą kosztowały 12 mln zł.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych ma być zachowany sprawny przewóz węgla koleją do elektrociepłowni w Elblągu. Remont mostu kolejowego nad rzeką Elbląg już się rozpoczął. Wartość robót wynosi prawie 12 mln zł. To kolejny etap prac na odcinku między Elblągiem Zdrojem a Tropami na linii Elbląg – Braniewo, które przełożą się na poprawę kolejowego dostępu do elektrociepłowni.
Naprawione będą uszkodzone elementy stalowej konstrukcji oraz przyczółków i filarów. Poprawi się płynność jazdy pociągów towarowych. Zabezpieczenie konstrukcji przed korozją pozytywnie wpłynie na wygląd obiektu. Poprawiona zostanie izolacja.
– Ostatnie miesiące pokazały, że nie mieli racji ci, którzy uważali, że inwestycje w polską energetykę węglową powinny należeć do przeszłości. Inwestycja w Elblągu wpisuje się w szereg działań rządu, które mają na celu poprawę logistycznych możliwości transportu węgla przy pomocy linii kolejowych – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
– Poza dużymi projektami inwestycyjnymi PKP Polskie Linie Kolejowe na bieżąco prowadzą roboty, które przywracają dobre parametry linii kolejowych. Efektem prac utrzymaniowo-remontowych w Elblągu będą sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów. Remont torów pozwala na utrzymanie bardziej ekonomicznego przewozu ładunków – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. Wykonawcą robót jest PPMT z Gdańska. Inwestycja realizowana jest ze środków własnych PLK. Prace planowane są do końca listopada 2023 roku. Prowadzone są w sposób umożliwiający nieprzerwany dojazd składów do elektrociepłowni.
Prace na moście nad rzeką Elbląg są kolejnym etapem robót, które usprawnią przewozy towarowe. W poprzednim roku na 2,5-kilometrowym odcinku między Elblągiem Zdrojem a Tropami wymieniono tor. Ułożono nowe podkłady i szyny. Oczyszczono i uzupełniono podsypkę z tłucznia oraz wyregulowano tor. Na dwóch przejazdach i drogach dojazdowych na ul. Nizinnej oraz ul. Żuławskiej wymieniono nawierzchnię. Wartość tych prac wyniosła 3,5 mln zł, które pochodziły ze środków własnych PLK.
Kolej sprawdza się jako sprawny i ekologiczny środek transportu. Jeden wagon o ładowności 55 ton to dwa-trzy samochody ciężarowe mniej na drogach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.