wś
Z zamówionych przez PKP PLK ekspertyz wynika, że stwierdzony w chwili obecnej stan techniczny mostu, po około 60 latach eksploatacji, jest zły i stwarza liczne zagrożenia dla bezpiecznego użytkowania. W najgorszym stanie znajdują się w chwili obecnej płytowe przęsła mostu nad ulicą Armii Krajowej, które wykazują duże zmiany korozyjne zarówno betonu, jak i stali. Pod koniec ubiegłego roku zostały wykonane pewne doraźne prace, które miały zabezpieczyć najbardziej zniszczone części mostu przed dalszą degradacją. Obiekt wciąż jednak stwarza zagrożenie, w związku z czym PKP PLK przygotowuje się do jego kompleksowego remontu.
Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie rozważa dwie koncepcje remontu obiektu. Pierwsza wiąże się z mniejszymi utrudnieniami w ruchu na i pod obiektem. Jego efekt będzie miał jednak charakter bardziej doraźny. Koncepcja druga natomiast zakłada generalny remont mostu, który zapewni efekt długotrwały i pełną przydatność eksploatacyjną na następne kilkadziesiąt lat. O wyborze koncepcji zdecyduje zwycięzca przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej naprawy głównej mostu.
Oferty zabezpieczone wadium w wysokości 15 tys. zł można składać w terminie do 30 kwietnia 2012 roku. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena.