Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Plany DB Portu Szczecin dotyczące nowego terminalu kontenerowego

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
17-04-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Plany DB Portu Szczecin dotyczące nowego terminalu kontenerowego
Fot. Rynek Infrastruktury
Manfred Michel prezes DB Port Szczecin, wczoraj otworzył nowy terminal kontenerowy w porcie w Szczecinie, jednak terminal wciąż jest w trakcie budowy. Niedawno uzyskane dofinansowanie z UE (umowa z CUPT) pozwoli na rozbudowę inwestycji na Ostrowie Grabowskim.

Wartość otrzymanej przez DB Port Szczecin dotacji to 15,5 mln zł pochodzących ze środków Funduszu Spójności. Wartość całego projektu to ponad 56,3 mln zł. Udział własny spółki to 37 mln zł.

Firma DB Port Szczecin jako pierwsza w Polsce podpisała umowę dot. pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet nr 7 „Transport przyjazny środowisku”, Działanie 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego”.

Terminal intermodalny zlokalizowany został w południowo- zachodniej części Ostrowa Grabowskiego i umożliwi:
- przeładunki kontenerów dostarczanych do lub z kraju, jako ładunki tranzytu kolejowego lub samochodowego,
- przeładunki kontenerów na nabrzeżu Fińskim w systemie pionowym lo-lo,
- spedycję środkami transportu lądowego (transport samochodowy i kolejowy),
- przewóz ładunków między nabrzeżem, placami składowymi i terminalem kolejowym.
- docelową zdolność przeładunkową równą 120 tys. TEU rocznie,
- utworzenie miejsc pracy dla 30 osób.

I etap realizacji objął wykonanie takich elementów, jak: place składowe, droga wewnętrzna łącząca pozaportowy układ komunikacyjny z terminalem oraz plac parkingowo- manewrowy. Wyposażenie nabrzeża Fińskiego obejmuje 2 suwnice nabrzeżowe STS (waga 628 i 630 t, wys. 58 i 68 metrów, udźwig 45 ton, wys. podnoszenia 39 metrów) oraz plac kontenerowy o powierzchni 35 000 m2, pojemności 3260 TEU, na którym znajdują się 4 suwnice placowe RTG o wadze 129 ton i udźwigu do 40 ton. Umieszczenie suwnic nabrzeżowych STS pozwoliło na zredukowanie czasu przeładunku, a tym samym umożliwiło skrócenie postoju statku w porcie, co jest fundamentalną kwestią dla usług portowych świadczonych na rzecz ładunków skonteneryzowanych.

DB Port Szczecin dokonało korekty wartości inwestycji w związku z nowymi, potencjalnymi obszarami w bliskiej lokalizacji, na których mogłyby powstać konkurencyjne terminale kontenerowe.

 

Poniżej zamieszczamy galerię zdjęć z wczorajszej uroczystości otwarcia terminalu kontenerowego. ().

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5