Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wybrała najkorzystniejsze oferty w dwóch przetargach dotyczących poprawy dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu. Zadania, dotyczące prac na stacjach Szczecin Port Centralny (zadanie nr 1) oraz Świnoujście (zadanie nr 2) mają zostać powierzone firmie Torpol.
Przetargi w ramach projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” wystartowały w połowie listopada 2018 roku. Według pierwotnych szacunków realizacja obu zadań miała pochłonąć ok. 1,5 mld zł, jednak, kiedy w I kwartale br. zamawiający otworzył oferty okazało się, że kwota ta jest zdecydowanie niewystarczająca.
W dwóch postępowaniach najtańsze oferty złożyła spółka Torpol. Przekraczały one jednak budżet inwestora łącznie o ok. 420 mln zł. Zamawiający zdecydował się więc na przeprowadzenie aukcji elektronicznych, co przyniosło obniżenie cen proponowanych przez potencjalnych wykonawców. Niemniej jednak kwoty zawarte w nowych ofertach nadal przekraczały zakładany budżet (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Dziś spółka Torpol, w raporcie bieżącym, poinformowała o uznaniu jej ofert w obu przetargach za najkorzystniejsze. Oznacza to, że za realizację prac w Szczecinie (zadanie nr 1) PKP PLK zapłaci 1152 mln zł brutto (936 mln zł netto), a za roboty zlokalizowane w Świnoujściu – 625 mln zł brutto (508 mln zł netto).
Wykonawca inwestycji będzie zobowiązany do opracowania projektów wykonawczych, a także uzyskania wszystkich wymaganych uzgodnień, oraz przeprowadzenia wszystkich robót budowlanych, które obejmują przebudowę i rozbudowę układów torowych oraz przebudowę pozostałej kolejowej infrastruktury towarzyszącej na stacjach
Szczecin Port Centralny oraz
Świnoujście. Oba przedsięwzięcia mają zostać zrealizowane w ciągu 31 miesięcy od dnia podpisania umowy.