Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła dwa przetargi, których celem jest znalezienie firm, które zajmą się zarządzaniem i nadzorowaniem prac w ramach inwestycji dotyczących poprawy dostępu kolejowego do portów w Trójmieście. Budżet, który został przewidziany na nadzór to ponad 40 mln zł.
Dwóch nadzorców trzech inwestycji
Pierwszy przetarg ogłoszony przez PKP PLK dotyczy inwestycji, która jest prowadzona w ramach projektu: „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. W tym przypadku budżet wynosi 23,9 mln zł. Drugie postępowanie dotyczy nadzorowania dwóch inwestycji prowadzonych w ramach projektu: „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk”. Tu budżet opiewa na 20,269 mln zł.
Zadaniem firm, które wygrają przetargi będzie nadzorowanie prac oraz nadzorowanie dotrzymania przez, wykonawcę prac budowlanych, zobowiązań dotyczących gwarancji.
W przypadku postępowania dotyczącego inwestycji prowadzonej dla portu w Gdyni zamawiający czeka na oferty do 8 marca br., a wykonawca ma zostać związany umową na okres 66 miesięcy. Z kolei w przypadku tych dla portu w Gdańsku do 11 marca br., a umowa ma obowiązywać przez 72 miesiące.
Podczas oceny otrzymanych propozycji inwestor w obu przetargach zastosuje jednakowe kryteria oceny, które przewidują wzięcie pod uwagę ceny (80%) oraz doświadczenia personelu wykonawcy (20%).
Dodatkowe miliardy na kolej
Równolegle trwają trzy przetargi (dwa dla Gdańska i jeden dla Gdynia) na znalezienie wykonawców prac budowlanych. Pierwsze postępowania ruszyły w II kwartale 2018 roku. Niestety z uwagi na znaczne przekroczenie budżetu inwestora wszystkie zostały unieważnione, a następnie zostały one powtórzone. Na początku grudnia 2018 roku PKP PLK poinformowała, że również w nowych przetargach otrzymane oferty są wyższe niż przewidywano (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Tym razem rząd zdecydował jednak na dołożenie pieniędzy na te przedsięwzięcia. Kwota, o którą łącznie trzeba zwiększyć budżet trzech inwestycji to ok. 1,5 mld zł (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).