Kwartał po otwarciu terminala intermodalnego w Zduńskiej Woli PKP Cargo podkreśla swoje zadowolenie ze zrealizowanej inwestycji. Przewoźnik i operator logistyczny przekonuje, że odpowiedział na potrzeby swoich klientów. Liczy też na obsługę ładunków nie tylko z tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku.
W listopadzie zeszłego roku spółka PKP Cargo Terminale zakończyła największą prowadzoną przez siebie inwestycję – budowę nowego terminala intermodalnego w Zduńskiej Woli-Karsznicach. Firma z grupy PKP Cargo otrzymała ok. 51 mln zł dotacji unijnej z Regionalnego Programu Operacyjnego, co pozwoliło na przeprowadzenie przedsięwzięcia, o które od lat zabiegały władze miasta i regionu. Czy poza pozytywnymi skutkami społecznymi, o które walczyli lokalni politycy, terminal przyniósł również korzyści przewoźnikowi?
Główny atut to lokalizacja
Biuro Prasowe PKP Cargo podkreśla, że obiekt ma już bardzo duże znaczenie dla całej grupy. – Jest on bardzo istotnym elementem podnoszącym naszą pozycję konkurencyjną na rynku logistycznym – usłyszeliśmy. Spółka ocenia, że terminal jest bardzo dobrze skomunikowany z polskimi portami. Rzeczywiście jest on położony bezpośrednio przy linii kolejowej nr 131, która prowadzi do Trójmiasta.
– Nowoczesny obiekt już działa i sprawia, że grupa rozszerzyła zakres świadczonych przez siebie usług logistycznych – usłyszeliśmy. W opinii PKP Cargo klienci przewoźnika czekali na otwarcie obiektu. Jego głównym atutem ma być centralne położenie i bliskość przecinających się w województwie łódzkim szlaków handlowych ze wschodu na zachód oraz z północy na południe.
Jedwabny Szlak i obsługa Trójmorza
Służby prasowe operatora logistycznego przekonują, że dzięki dogodnej lokalizacji obiekt może przyjmować także ładunki z innych portów państw regionu Trójmorza. Towary mają przybywać tu również tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem. Należy jednak zaznaczyć, że liczba pociągów kursujących przez polsko-białoruskie przejścia graniczne w ciągu ostatnich dwóch lat spadła radykalnie, bo średnio o ok. 60 proc. Ma to związek z napiętymi stosunkami dyplomatycznymi po rosyjskiej inwazji na Ukrainę z 2022 r.
PKP Cargo określa centrum logistyczne w Zduńskiej Woli mianem najnowocześniejszego z posiadanych terminali. Docelowa zdolność przeładunkowa obiektu ma sięgać ok. 500 tys. jednostek rocznie. Obiekt zajmuje aktualnie powierzchnię ok. 13 hektarów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.