Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Pierwszy pociąg z kontenerami z Chin przyjechał do Polski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PKP Cargo: Pierwszy pociąg z kontenerami z Chin przyjechał do Polski
fot. Cargosped
Do stacji Łódź Olechów ponad 15 godzin przed planem przyjechał pociąg z kontenerami z Chin. Na terenie Polski prowadziła go lokomotywa PKP Cargo. To pierwszy taki pociąg, który nadany w Chinach zakończył bieg w Łodzi.

Pociąg z 41 kontenerami wyruszył z Chin 18 grudnia 2012 roku. Skład miał 554 metry i ważył 715 ton, a niektóre ładunki przekraczały skrajnię w pionie. Pokonał trasę niemal dziesięciu tysięcy kilometrów przez Chiny, Kazachstan, Rosję oraz Białoruś w ciągu 15 Dni. To znacznie krócej, niż gdyby kontenery zostały wysłane do Europy droga morską. Zazwyczaj transport morski z Chin do Europy trwa około 30-40 dni.

 

Organizatorem transportu po stronie normalnotorowej była spółka Cargosped – wyspecjalizowana do obsługi sektor Intermodal w Grupie PKP Cargo Logistics. Pociąg prowadzony był lokomotywą PKP Cargo.

Kontenery zostały przeładowane z wagonów szerokotorowych (1520 mm) na wagony normalnotorowe (1435 mm) na terminalu należącym do spółki CL Małaszewicze (PKP Cargo Logistics). 2 stycznia 2013 roku pociąg wyjechał z Małaszewicz i 931 minut przed czasem dojechał do stacji docelowej Łódź –Olechów, gdzie został rozładowany.

To kolejny pociąg z Państwa Środka, który prowadzony jest przez PKP Cargo na terenie Polski. Dotychczas spółka obsłużyła kilka takich transportów, które kończyły bieg w Niemczech albo Czechach. Pociąg, który dojechał do Łodzi, jest przykładem alternatywnej możliwości transportu wobec przewozów morskich. Zainteresowanie transportem kontenerów z Chin do Europy przez Polskę jest coraz większe.

 

Ostatni transport to kolejny krok na drodze do interoperacyjności kolei, czyli likwidowania barier prawnych, organizacyjnych i technicznych, w celu zapewnienia bezpiecznego i nieprzerwanego przejazdu pociągów między kolejami z różnych krajów.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lubelskie. Wiemy, kto wyremontuje most na Bugu na DK-74

Drogi i autostrady

Lubelskie. Wiemy, kto wyremontuje most na Bugu na DK-74

Grzegorz Rekiel 21 września 2024

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Intermodal i logistyka

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Roman Czubiński 21 września 2024

Furgalski: Chińskie gacie nie mogą być podstawą cargo w CPK

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Lubelskie. Wiemy, kto wyremontuje most na Bugu na DK-74

Drogi i autostrady

Lubelskie. Wiemy, kto wyremontuje most na Bugu na DK-74

Grzegorz Rekiel 21 września 2024

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Intermodal i logistyka

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Roman Czubiński 21 września 2024

Furgalski: Chińskie gacie nie mogą być podstawą cargo w CPK

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5