Rynek Infrastruktury
Terminal w Gliwicach, zlokalizowany na terenie Śląskiego Centrum Logistyki, obecnie posiada 30 tys. m2 powierzchni operacyjnej i umożliwia składowanie ok. 1600 TEU, obsługiwanych przez 3 mobilne urządzenia przeładunkowe typu reachstacker. Obiekt jest wyposażony w 2 tory kolejowe po 600 m.
Inwestycja, na którą PCC Intermodal otrzymał dofinansowanie z UE, zakłada m.in. rozbudowę obecnego terminalu przeładunkowego oraz obiektów towarzyszących związanych z usługami terminalowymi, przebudowę istniejącej infrastruktury w celu adaptacji pod kątem realizacji usług obsługi ładunków intermodalnych, dostawę i montaż suwnic, rzebudowę układu torowego, przez co terminal zyska 2 dodatkowe tory po 600 m, budowę budynku techniczno-socjalnego, budowę hali napraw, placu składowego i układu drogowego oraz zakup specjalistycznego sprzętu do przeładunku kontenerów i wdrożenie systemu IT do zarządzania terminalem.
Dzięki realizacji inwestycji, przepustowość gliwickiego terminala wynosić będzie 85 tys TEU rocznie. – Terminal PCC w Gliwicach przyczynia się do zwiększenia wykorzystania alternatywnych rozwiązań transportu towarów w stosunku do transportu drogowego. Dzięki takim obiektom możliwe jest zrównoważenie systemu transportowego oraz zmniejszenia negatywnego oddziaływania transportu na środowisko. Inwestycja w Gliwicach pozwoli na zapewnienie kompleksowej obsługi ciągu ładunków przewożonych w kontenerach na dużych odległościach, przy zachowaniu wysokiej jakości obsługi klientów – mówi Adam Adamek, wiceprezes PCC Intermodal.
Łączna wartość projektu to 40,63 mln zł, z czego 17,66 mln zł wyniesie unijne dofinansowanie. Inwestycja ma zostać zakończona do 2015 r.
Terminal w Gliwicach jest jednym z czterech zarządzanych przez PCC Intermodal – obok terminali w Kutnie, Brzegu Dolnym i Frankfurcie nad Odrą. Spółka zajmuje się uruchamianiem pociągów pomiędzy ww. terminalami lądowymi (skąd organizowane są odwozy kontenerów pod drzwi klientów) oraz terminalami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Hamburgu, Bremerhaven i Rotterdamie.