– Przyzwyczailiśmy się do poszukiwania innowacji technologicznych i infrastrukturalnych, ale tak naprawdę to, czego wymaga nowoczesne lotnictwo, to poszukiwanie rozwiązań innowacyjnych w podejściu do pasażera – mówi Bartosz Baca, ekspert lotniczy z firmy BBSG.
I nie chodzi tu wcale o ultranowoczesne, wyrafinowane usługi, które linie lotnicze muszą stosować, aby pozyskać jeszcze większą klientelę. – Innowacje w podejściu do pasażera mogą wyrażać się w nowych usługach i sposobie ich przedstawiania czy w podkręceniu tych usług, które były dotychczas oferowane – niekoniecznie natomiast w wyrafinowanych rozwiązaniach IT – tłumaczy Bartosz Baca.
Jak stwierdza ekspert, klient w ocenie lotniska czy sieci lotniczej nie koncentruje się na poszczególnych wycinkach, ale traktuje usługę jako całość. Dlatego też doskonalenie oferty dla podróżnych należy zdaniem Bacy rozpocząć od zbadania mapy ścieżki pasażera. Pozwoli na zidentyfikowaniu najważniejszych potrzeb klienta. – To nie pasażerowie dostosowują się do tego, co im oferujemy, ale to my musimy dostosować się do tego, czego od nas chcą – podkreśla ekspert BBSG.
W opinii Bartosza Bacy współcześnie lotnisko definiowane jest przez pojęcie czekania, ale to, do czego powinna zmierzać branża, to definiowanie lotniska przez poruszanie się. – Naszym podstawowym celem jest to, aby podróż każdego klienta przebiegła jak najbardziej płynnie – dodaje.
Dlaczego branża lotnicza powinna obrać za punkt ciężkości właśnie komfort pasażera? – Stworzenie nowych usług prowadzi do wzrostu przychodów. Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej zmniejsza lukę względem innych lotnisk czy linii lotniczych. A wzmocnienie wizerunku – zarówno w oczach pasażerów, jak i mieszkańców regionu – przekłada się na realne pieniądze – tłumaczy Bartosz Baca.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.