Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

OT Logistics na plusie w pierwszym półroczu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/OT Logistics

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
OT Logistics na plusie w pierwszym półroczu
fot. OT LogisticsTerminale przeładunkowe OT Port Gdynia
Największy polski operator terminali portowych przedstawił wyniki finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. Choć wynik EBITDA i zysk netto pozostają dodatnie, niekorzystne uwarunkowania rynkowe wpłynęły na ich znaczące obniżenie w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku. Nowa strategia spółki zakłada zwiększenie uniwersalności posiadanej infrastruktury przeładunkowej.

OT Logistics to największy polski operator portowy. Spółka posiada terminale w portach morskich w Gdyni i Świnoujściu, spółkę spedycyjną Rentrans Cargo, kolejowego przewoźnika towarowego Kolej Bałtycką, a także zajmującą się obecnie realizacją projektów hydrotechnicznych spółkę Port Żegluga Szczecińska. Minione półrocze nie przyniosło tak dobrych wyników finansowych, jak miało to miejsce w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zarząd spółki podkreśla jednak, że dodatni wynik EBITDA i osiągnięcie zysku netto są sukcesem, mając na względzie trudne otoczenie rynkowe.

– Pierwsze półrocze było bardzo wymagającym czasem, głównie ze względu na warunki rynkowe, na które złożyło się kilka negatywnych trendów. To utrzymująca się stagnacja w imporcie węgla energetycznego, spowolnienie w branży metalurgicznej i hutniczej oraz słabsze przeładunki agro, będące wynikiem rozregulowania tego segmentu i ograniczonej podaży zbóż na eksport w związku z niskimi cenami na rynkach międzynarodowych. Dodatkowo wyniki porównujemy z wyjątkowo wysoką bazą sprzed roku, gdy notowaliśmy rekordowe wzrosty przychodów i zysków. W tym wyjątkowo dobrym półroczu na wyniki wpływały dynamiczne zmiany rynkowe wywołane wojną w Ukrainie – wskazuje Kamil Jedynak, prezes zarządu OT Logistics.

W porównaniu z ubiegłym rokiem spółka odnotowała prawdziwe tąpnięcie w przeładunkach masowych, które spadły aż o 58% – głównie za sprawą spadku przeładunków węgla kamiennego, rudy żelaza i koksu (na co istotny wpływ ma polityka klimatyczna Unii Europejskiej), ale także przeładunków agro w OT Port Gdynia, które spadły o 7% rok do roku. Wzrosły natomiast przeładunki drobnicowe, głównie za sprawą obsługi jednostek Ro-Ro i przeładunków nawozów sztucznych. Na plusie jest także segment kolejowy, w przypadku którego odnotowano wzrost sprzedaży o ponad 7% rok do roku.

Jak przekazała spółka w komunikacie prasowym, w drugim kwartale udało się osiągnąć blisko 82 mln zł przychodów, co oznacza pewien wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem, w którym wielkość przychodów wyniosła ponad 79 mln zł. Skonsolidowane przychody w pierwszych sześciu miesiącach wyniosły zatem ponad 161 mln zł. W całym pierwszym półroczu wynik EBITDA wyniósł z kolei ponad 33 mln zł, zaś zysk netto – 300 tys. zł. W tym czasie OT Logistics wypłaciło także swoim akcjonariuszom ponad 37 mln zł w ramach drugiej transzy dywidendy. Spółka patrzy na przyszłość z optymizmem, ponieważ już dziś obserwowane są pierwsze symptomy wskazujące na poprawę sytuacji rynkowej.

OT Logistics rozpoczęło także implementację nowej strategii. Zakłada ona zwiększenie uniwersalności infrastruktury przeładunkowej, transformację cyfrową całej grupy kapitałowej oraz wygenerowanie nowych strumieni przeładunków, które przyczynią się do stabilizacji przychodów w przyszłości. – W Gdyni rozbudowujemy bazę magazynową, co pozwoli nam zwiększyć pojemności składowe dla zbóż do 160 tys. ton, a zdolności przeładunkowe wyniosą dla tej grupy ładunkowej 3 mln ton rocznie. Naszym flagowym projektem jest rozpoczęty proces inwestycyjny związany z budową nowoczesnego terminala agro w OT Port Świnoujście z ratą dobową 20 tys. ton, gdzie już dysponujemy zdolnością składową na 100 tys. ton zbóż – wskazuje Karol Bowżyk, członek zarządu spółki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZDW Olsztyn planuje rozbudowę drogowego odcinka lotniskowego pod Wielbarkiem

Drogi i autostrady

ZDW Olsztyn planuje rozbudowę drogowego odcinka lotniskowego pod Wielbarkiem

Przemysław Farsewicz 19 września 2024

Dzierżawca Miejsca Obsługi Podróżnych w Kołbieli poszukiwany

Drogi i autostrady

Jest umowa na budowę części węzła Rail Baltiki w Tallinie

Intermodal i logistyka

Jest umowa na budowę części węzła Rail Baltiki w Tallinie

Przemysław Farsewicz 19 września 2024

Zobacz również:

InPost rośnie jak na drożdżach

Biznes i przemysł

InPost rośnie jak na drożdżach

Mikołaj Kobryński 06 września 2024

Polimex-Mostostal ze stratą netto w pierwszym półroczu

Biznes i przemysł

Polimex-Mostostal ze stratą netto w pierwszym półroczu

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2024

MLP Group osiągnęło ponad 281 mln zł zysku netto

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

ZDW Olsztyn planuje rozbudowę drogowego odcinka lotniskowego pod Wielbarkiem

Drogi i autostrady

ZDW Olsztyn planuje rozbudowę drogowego odcinka lotniskowego pod Wielbarkiem

Przemysław Farsewicz 19 września 2024

Dzierżawca Miejsca Obsługi Podróżnych w Kołbieli poszukiwany

Drogi i autostrady

Jest umowa na budowę części węzła Rail Baltiki w Tallinie

Intermodal i logistyka

Jest umowa na budowę części węzła Rail Baltiki w Tallinie

Przemysław Farsewicz 19 września 2024

Zobacz również:

InPost rośnie jak na drożdżach

Biznes i przemysł

InPost rośnie jak na drożdżach

Mikołaj Kobryński 06 września 2024

Polimex-Mostostal ze stratą netto w pierwszym półroczu

Biznes i przemysł

Polimex-Mostostal ze stratą netto w pierwszym półroczu

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2024

MLP Group osiągnęło ponad 281 mln zł zysku netto

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5