Łukasz Malinowski
- W dniu wczorajszym OLT Express zostało poinformowane o decyzji sądu okręgowego w Warszawie w sprawie zainicjowanego przez LOT jednostronnego postępowania zabezpieczającego roszczenia LOT dotyczące kampanii reklamowej. Jest to standardowe postępowanie polegające na zabezpieczeniu roszczeń wyłącznie jednej ze stron – tej, która takie doniesienie składa – mówi Magdalena Grzybowska, szef ds. komunikacji OLT Express.
- Co istotne, sąd wydał postanowienie wyłącznie w oparciu o argumenty przedstawione przez LOT, bez wcześniejszego wysłuchania argumentów OLT Express, gdyż tak skonstruowane są przepisy regulujące postępowanie zabezpieczające. Na tę chwilę sąd w swoim postanowieniu uznał jedynie, że niektóre roszczenia LOT zostały uprawdopodobnione (co w żaden sposób nie oznacza "udowodnione"), natomiast OLT Express dopiero teraz będzie miało szansę wypowiedzenia się w tej sprawie i będzie się odwoływać od decyzji Sądu – dodaje Grzybowska.
- Jak wynika z decyzji, sąd nie zakazał rozpowszechniania reklam OLT Express, tylko posługiwania się reklamami zawierającymi określony motyw graficzny i słowa "Nowe Polskie Linie Lotnicze", a także reklamami zawierającymi słowa „Polskie Linie Lotnicze”. Nieprawdą jest jakoby sąd w zupełności zabronił OLT Express posługiwania się określeniem "Nowe Polskie Linie Lotnicze", czy „Polskie Linie Lotnicze”, zakaz dotyczy wykorzystania sformułowania "Polskie Linie Lotnicze" w reklamie oraz użycia nazwy „Nowe Polskie Linie Lotnicze” na rzeczonej grafice reklamowej – mówi Magdalena Grzybowska.
"W lutym LOT publicznie nakazał OLT Express zaniechania emisji reklam, oskarżając OLT Express o posługiwanie się kampanią reklamową rzekomo „łudząco podobną” do kampanii LOT-u, nie dowiódł jednak posiadania autorskich praw majątkowych do utworu reklamowego. OLT Express miał zatem pełne podstawy prawne do prowadzenia kampanii marketingowej w założonym kształcie." - broni się OLT Express.
"Grafika z samolotem, zgodnie ze strategią wizerunkową firmy była używana przez OLT Express podczas pierwszej kampanii promującej wejście na rynek Nowych Polskich Linii Lotniczych OLT Express w lutym 2012 roku. Kampanie reklamowe OLT Express, w swoim założeniu, odwzorowują dynamiczny rozwój OLT Express. Zaplanowana na najbliższy czas trzecia odsłona kampanii marketingowej OLT Express uwzględniać będzie przekaz promujący ofertę rozbudowanej siatki połączeń międzynarodowych." - wyjaśnia przewoźnik.
Wcześniejszy komentarz PLL LOT do orzeczenia sądu tutaj.