Rynek Infrastruktury
Olsztyn podpisał przed dwoma dniami (19 sierpnia) umowę na budowę kluczowego odcinka linii tramwajowej – z Jarot do Obiegowej, z odnogą do Kortowa. To najdłuższy fragment budowanej z problemami trasy tramwajowej. – Już za kilka tygodni na kilku olsztyńskich ulicach rozpocznie się budowa torów tramwajowych. Zanim jednak wykonawca rozpocznie prace budowlane w alei Sikorskiego, zobowiązany jest do przygotowania dwóch tymczasowych dróg objazdowych, po których podróżujący samochodami osobowymi będą mogli ominąć roboty drogowe – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
Inwestycję przeprowadzi firma Skanska, która złożyła ofertę opiewająca na kwotę ok. 150 mln zł, przekraczając o ok. 5 mln zł zaplanowany przez miasto budżet. Wykonawca – firma Skanska S.A. – będzie miał 400 dni na realizację zadania, licząc od daty podpisania umowy, co oznacza, że prace muszą zakończyć się do 23 września 2015 r.– Zakres powierzonych nam prac przewiduje budowę linii tramwajowej w ulicy Witosa, Płoskiego, al. Sikorskiego (ze skrzyżowaniem z ul. Pstrowskiego) oraz ulicy Tuwima – mówi Grzegorz Orłowski, menadżer projektu Skanska.
Ponadto generalny wykonawca odpowiada m.in. za wykonanie stacji prostownikowej dla trakcji tramwajowej, budowę murów oporowych, chodników i ścieżek rowerowych wzdłuż linii tramwajowej. W projekcie przewidziano także budowę kładki pieszo-rowerowej w ciągu ul. Tuwima oraz wzmocnienie mostu nad rzeką Łyną. – Inwestycji, którą zrealizujemy towarzyszyć będzie również przebudowa i budowa zatok i przystanków komunikacji publicznej, odwodnienia ulic i torowiska, a także oświetlenia terenu – dodaje Orłowski.
Cały artykuł przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl