lm
Z oddaniem do użytku samej łącznicy kolejowej spóźnia się jednak PKP PLK. Kilka dni temu Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, po ujawnieniu informacji o możliwych opóżnieniach (więcej tutaj i tutaj) poinformowało, że zasadnicze prace budowie kolejowej łącznicy na Okęcie zakończą się na przełomie lutego i marca 2012 roku, a do końca kwietnia uzyskane zostaną pozwolenia na użytkowanie.
CRI PKP PLK podkreśla przy tym, że podczas realizacji inwestycji natrafiono na liczne przeszkody niezależne od inwestora. Wśród takich przeszkód wymienia m.in. spóźnienie wykonawcy dokumentacji projektowej – firmy Sudop Praga – z jej zakończeniem o 2 lata. Spółce tej została już naliczona kara w wysokości 30 mln zł. Wystąpiły także utrudnienia związane z trudnymi warunkami prowadzonych prac (min. z pozostałościami fortu Zbarż).
PKP PLK nie wyjaśniło jednak dlaczego dopiero pod koniec roku 2011 zdecydowano o konieczności budowy nowej pompowni, gdyż stara została zaprojektowana nad tunelem, a powinna znajdować się pod nim.
Za realizację inwestycji odpowiada konsorcjum na czele którego stoi firma Bilfinger Berger.