Spółka PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na realizację robót budowlanych na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Inwestycja ma na celu poprawę kolejowej dostępności Portu Gdańsk. Zamawiający otrzymał trzy oferty i niestety każda z nich znacznie przekracza budżet przewidziany na tę inwestycję.
Oferty poza kosztorysem
Inwestor otrzymał oferty od firm: Trakcja PRKiI (511,008 mln zł) oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (411,217 mln zł), a także konsorcjum Torpol i Intercor (492,728 mlnzł). Budżet inwestora opiewa na 209,100 mln zł. Podczas oceny propozycji zamawiający ma stosować takie kryteria jak: cena (60%), termin realizacji (30%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10%).
Przedsięwzięcie przewiduje działania na linii kolejowej nr 227 (Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa) od km 0,654 do km 3,495, linii kolejowej nr 249 (Gdańsk Główny – Gdańsk Brzeźno) od km 0,586 do km 3,534 oraz na linii kolejowej nr 722 (Gdańsk Zaspa Towarowa ZP1 – Gdańsk Wiślany) od km 0,192 do km 3,745.
Dodatkowo, prace mają być prowadzone także na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa. Tam wykonawca zajmie się torami linii nr 227 od km 3,495 do km 6,085, nr 249 od km 3,534 do km 6,085 oraz nr 722 od km 0,000 do km 0,192.
Kolejny kolejowy przetarg dla Portu Gdańsk
Nie jest to jedyny przetarg prowadzony przez PKP PLK w ramach projektu „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do Portu Gdańsk”. W maju br. ogłoszone zostało postepowanie na wykonanie robót budowlanych na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski.
Niestety również w przypadku tej inwestycji wszyscy oferenci znacznie przekroczyli budżet zamawiającego (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).