sg
Prace budowlane rozpoczęto w grudniu 2009 roku po podpisaniu umowy z wykonawcą, którym w wyniku przetargu zostało Konsorcjum Warbud-Hochtief – Terminal Łódź s.c.
Terminal o powierzchni 26,5 tys. metrów kwadratowych posiada 4 główne kondygnacje użytkowe: piwnicę, parter, antresolę nad parterem z pomieszczeniami socjalnymi oraz piętro o powierzchni ponad 6500 tysięcy metrów kwadratowych przeznaczonych na gastro¬nomię, handel, usługi, pomieszczenia biur podróży, linii lotniczych i administracyjne. Nowy terminal pasażerski jest wyposażony w wydzielone przejście dla VIP-ów, z własnym stanowiskiem kontroli. W budynku zaprojektowano też oszklony taras widokowy.
Odprawa bagażowa będzie się odbywała się na parterze terminalu, na 14 stanowiskach check-in. W tym ciągu przewidziano też dodatkowe 15 stanowisko – tzw. linię czerwoną odprawy, z deklarowaną kontrolą celną.
Terminal 3 będzie w stanie obsłużyć ok. 1,5 mln pasażerów rocznie. Maksymalna przepustowość tego obiektu to 1300 pasażerów na godzinę, co oznacza, że jednocześnie będzie można w nim odprawiać pasażerów z czterech do sześciu samolotów typu Boeing 737.
Koszt budowy terminala wyniósł około 195 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest w 76 proc. ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Pozostała kwota, stanowiąca wkład własny, pochodzi ze środków Portu Lotniczego Łódź.
Otwarcie nowego terminala planowane jest na przełom marca i kwietnia.