Mariusz W.
Oczyszczarki norweskiej firmy Overaasen o mocy silników 460 i 410 koni, wykorzystywane są zarówno zimą jak i latem. Ich główne zadanie to oczyszczanie drogi startowej z różnego rodzaju zanieczyszczeń, takich jak błoto, woda, piasek, śnieg itp.
Maszyny Overaasen RS400, oprócz silników służących do napędu maszyn jezdnych, posiadają własne silniki robocze. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin, korzystają z mieszanki spalinowej Ad-Blue i są przyjazne środowisku.
W połowie kwietnia spodziewamy się dostawy jeszcze jednej oczyszczarki Overaasen RS400.
Ale nowe maszyny to nie jedyne zmiany, które w tym roku czekają na lotnisko Warszawa-Modlin. W ciągu najbliższych tygodni w porcie zacznie działać ILS II kategorii. Będzie to jednocześnie pierwsze regionalne lotnisko w Polsce z tak zaawansowanym systemem naprowadzania. W kolejce do podwyższenia kategorii systemu ILS czekają również porty w Gdańsku, Krakowie, Rzeszowie i Katowicach. ILS I kategorii będzie instalowany w tym roku na jedynym lotnisku w Polsce, który jeszcze takiego systemu nie ma w ogóle – w Babimoście.
W planach jest również budowa północnego punktu kontroli, przesunięcie ogrodzenia lotniska, zwiększające ogrodzony obszar portu, wprowadzenie perymetrycznego systemu zabezpieczenia lotniska, oraz dodatkowo mniejsze inwestycje. Cała suma inwestycji zaplanowanych na ten rok, łącznie z zakupami środków trwałych, wynosi ok. 35 milionów złotych.