Mariusz W.
Od 1 października pasażerowie PLL LOT będą mogli latać na trasie Waszawa-Hanower sześć razy w tygodniu. Loty będą się odbywały codziennie z wyjątkiem sobót. Kierunek obsługiwany będzie przez maszyny typu Embraer 170.
To szósty kierunek do Niemiec obsługiwany przez polskiego przewoźnika. W sumie pasażerowie wybierający trasy LOT-u mają o dyspozycji 161 rejsów z portów polskich do portów niemieckich. W ciągu jednego tygodnia samoloty LOT-u mogą przewieźć do niemieckich lotnisk w sumie 12 tysięcy pasażerów.
Jak wskazują przedstawiciele linii, Hanower i jego okolice są rozwiniętym ośrodkiem gospodarczym, usługowym i handlowym, który leży na skrzyżowaniu dwóch głównych europejskich ciągów komunikacyjnych wschód-zachód i północ-południe. Bilety na trasy do Hanoweru są już dostępne w sprzedaży. Najtańsze kosztują już 163,26 zł z Warszawy do Hanoweru, w drodze powrotnej – 213,89 zł. Najdroższe w klasie ekonomicznej – ponad 1000 zł.
Polskie Linie Lotnicze LOT latają do ponad 50 miast w Europie i Ameryce Południowej. W ubiegłym roku z połączeń rozkładowych polskiego przewoźnika skorzystało ponad 4,3 mln pasażerów, to jest o 9 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Licząc z czarterami, w 2011 roku LOT przewiózł ponad 4,6 mln pasażerów.
Trwa również prywatyzacja polskiego przewoźnika. Do tej pory poważnym klientem zainteresowanym kupnem LOT-u były linie Turkish Airlines. W czerwcu wycofały się one jednak z rozmów, uzasadniając swoją decyzję ograniczeniami wprowadzonymi przez Unię Europejską. Resort skarbu, po wycofaniu się Turkish Airlines z negocjacji, zapowiedział powrót do rozmów z pozostałymi inwetorami, zainteresowanymi kupnem PLL LOT. Obecnie mówi się, że kupnem polskiego przewoźnika zainteresowani są inwestorzy z krajów azjatyckich.
PLL LOT za 2011 r. odnotowały 145,5 mln zł straty, w 2010 r. strata miała wysokość 163,1 mln zł. W br. spółka planuje zysk w wysokości 52,5 mln zł. Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji LOT, TFS Silesia - 25,1 proc., pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.