Mariusz W.
Nowa powierzchnia postojowa zlokalizowana jest tuż obok istniejącej płyty cargo w południowej części lotniska. Może pomieścić trzy statki powietrzne kodu F (np. An-124 Rusłan) lub sześć samolotów kodu C (Boeing 737 lub Airbus A320).
- Inwestycja ta jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie obsługi samolotów transportowych na Lotnisku Chopina. Ruch cargo dynamicznie rośnie i potrzebujemy coraz więcej miejsc postojowych dla transportowców – wyjaśnia Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina.
Lotnisko Chopina obsługuje ponad 70 proc. ruchu towarowego w Polsce. W I półroczu 2014 r. warszawski port obsłużył ponad 27,3 tys. ton frachtu – o 18,4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2013 r.
W ruchu krajowym ilość przewożonych towarów wzrosła o 14,8 proc. z 308 do 354 ton. W ruchu międzynarodowym wzrost wyniósł 18,4 proc. - z 22,7 do 26,9 tys. ton. Więcej towarów jest przywożonych do Polski niż wywożonych: w przylocie obsłużonych zostało 15,4 tys. ton, a w odlocie 11,9 tys. ton.
Rośnie także wolumen przewożonej poczty. W I półroczu 2014 r. w tym segmencie obsługi zanotowany został łączny wzrost o 1,3 proc. (a w ruchu międzynarodowym nawet 12,8 proc.).
Najpopularniejsze kierunki przewozów cargo: Lipsk (3,5 tys. ton), Kolonia (3,1 tys. ton), Dubaj (2,9 tys. ton), Nowy Jork (2,8 tys. ton) oraz Chicago (2,2 tys. ton). Najwięksi przewoźnicy cargo na Lotnisku Chopina wg wielkości przewozów to PLL LOT (9,5 tys. ton), UPS Airlines (4,1 tys. ton), European Air Transport (3,5 tys. ton), Emirates (2,8 tys. ton) oraz TNT Airways (1,1 tys. ton).