Mariusz W.
Przedmiotem przetargu jest budowa nowej drogi kołowania DK-N2 łączącej drogę startową nr 1 (DS-1) z istniejącą już drogą kołowania DK-E2. Nowa droga DK-N2 będzie miała powierzchnię 9100 m2 i zostanie wykonana w technologii betonu asfaltowego. Zadaniem wybranej firmy będzie również wykonanie odwodnienia, oświetlenia nawigacyjnego, przełożenie urządzeń podziemnych oraz uzyskanie odbiorów technicznych i dopuszczenia do użytkowania.
Na realizację zamówienie wykonawca będzie miał 120 dni.
Zamówienie zostanie objęte współfinansowaniem ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Drogowa i lotnicza sieć TEN-T.
Planowana wartość projektu rozbudowy pola wzlotów wyniesie ponad 20 mln EURO w tym przedmiotowe zamówienie to ok. 5 mln złotych.
To kolejna duża inwestycja na stołecznym lotnisku. Obecni trwa przebudowa starego terminalu na Lotnisku Chopina. Za inwestycję odpowiada niemiecki Hochtief. To ta sama firma, która 20 lat temu zbudowała terminal. Teraz jako jedyna złożyła w przetargu prawidłową i jednocześnie niemal najdroższą, ofertę (za prawie 400 mln zł). O ponad 70 mln zł mniej proponowała włoska firma Astaldi, odpowiedzialna za budowę metra w Warszawie. Podobnie jak dwóch innych konkurentów nie spełniła jednak postawionych warunków.
Jak będzie wyglądała przebudowa? Ze starej konstrukcji zostanie głównie szkielet. W jego miejscu powstanie szklano-stalowa część zintegrowana z resztą budynku. Stanowiska odprawy zostaną zlokalizowane pośrodku, na tzw. wyspach, czyli tak jak w nowej hali odlotów.
Dla pasażerów rozpoczęcie budowy oznacza, że o 45 zmniejszy się liczba stanowisk do odprawy – łącznie było ich 150. Przebudowa starej części potrwa do końca 2014 roku.