Zawiadomienie zostało złożone na początku stycznia. Ślepokura poinformował, że było ono lakoniczne, podobnie jak zeznania. W sprawie rzekomej niegospodarności w PLL LOT przesłuchano przedstawiciela związkowców, jednak pracownicy spółki nie byli w stanie podać przykładów wadliwych decyzji zarządu, a jedynie powoływali się na starty, jakie linia miała podczas kadencji ostatniego zarządu.
PLL LOT za 2010 rok stracił 160 mln zł, za 2011 – 145,6 ml zł, oraz 300 mln zł prognozowanej przez związkowców straty za 2012 rok. Poniedziałkowa „Rz” poinformowała jednak, że ostatecznie starta za ubiegły rok będzie znacznie mniejsza i wyniesie niewiele ponad 100 mln zł czyli tyle, ile wyniosła zaliczka na uziemione obecnie dreamlinery.
Po ujawnieniu problemów finansowych przewoźnika odwołano jego dotychczasowego prezesa – Marcina Piróga. Obecnie trwa konkurs na nowego prezesa, w ubiegły piątek (25 stycznia) Rada Nadzorcza spośród 31 kandydatów wybrała pięć osób, z którymi będzie rozmawiać na temat koncepcji restrukturyzacji linii.
Według informacji „Rzeczpospolitej”, na krótkiej liście znajdują się najprawdopodobniej osoby związane już z LOT, w tym byli prezesi – Sebastian Mikosz i Marek Mazur, wieloletni pracownik firmy, były wiceprezes oraz przedstawiciel linii w Wielkiej Brytanii Andrzej Wysocki, wiceprezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Ryszard Małachowski oraz p.o. prezesa LOT w 2007 roku Tomasz Dembski, który już raz konkurs przegrał.
Na liście, według informacji „Rz” znajduje się też były prezes stoczni Gryfia Patryk Michalak.