Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Mostostal Siedlce chce odzyskać zaufanie klientów. Pomoże wydzielenie ze struktur Polimeksu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
16-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polimex-Mostostal

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Mostostal Siedlce chce odzyskać zaufanie klientów. Pomoże wydzielenie ze struktur Polimeksu
Fot. Mostostal Siedlce
Od 12 lutego zakład konstrukcji stalowych w Siedlcach jest już formalnie odrębną spółką. Wydzielenie Mostostalu ze struktur Polimeksu ma pozwolić zakładowi podnieść jego wiarygodność, odzyskać zaufanie klientów, ale też ma zapewnić większą autonomiczność w planowaniu strategii. Ze zmian zadowolona jest strona społeczna, która o zmiany walczyła przez cztery lata.

W związku z przekształceniem Mostostalu Siedlce w spółkę komandytową, zorganizowaną część przedsiębiorstwa stanowią teraz: maszyny i urządzenia, zapasy, należności, środki pieniężne, zobowiązania handlowe oraz pracownicy (1580 osób). Jak informuje grupa Polimex, szacunkowa wartość przenoszonej zorganizowanej części przedsiębiorstwa wynosi 165 mln zł.

Zakład w Siedlcach, który jest jednym z największych tego typu w Polsce, specjalizuje się w produkcji konstrukcji stalowych, krat pomostowych oraz zabezpieczeniach antykorozyjnych. - Siedlecki zakład dostarcza obecnie konstrukcje stalowe na realizowane przez grupę dwa projekty strategiczne, czyli budowę bloków energetycznych w Kozienicach i Opolu, jednakże spółka buduje swoją efektywność w oparciu o dobre, wymagające relacje z polskimi i zagranicznymi kontrahentami – czytamy w komentarzu prezes grupy Joanny Makowieckiej-Gaca.

Chcą innej formy prawnej

O wydzielenie z grupy Polimex siedleckiego Mostostalu od dawna walczyły związki zawodowe. Teraz strona społeczna jest co prawda zadowolona, ale jak podkreśla wiceprzewodniczący zakładowej "Solidarności" Andrzej Hojna, jest jeszcze wiele do zrobienia, by spółka miała jak największą niezależność. - Sam proces wydzielenia zakładu jest krokiem w dobrą stronę, ale forma spółki jest nie do końca zrozumiała dla pracowników. Natomiast ważne jest dla nas to, że wszyscy pracownicy byłego segmentu "produkcja" weszli do nowo powstałej spółki. Chcielibyśmy, żeby ta spółka była spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Byłaby wówczas bardziej autonomiczna. Natomiast ze względu na sprawy podatkowe i sprawę zadłużenia Polimeksu musiała zostać spółką komandytową. Mamy nadzieję, że z czasem to się zmieni - wyjaśnia wiceprzewodniczący zakładowej "Solidarności".

Dla związkowców to nie jest docelowy kształt spółki, a jeden z etapów przekształceń. - Jeśli spółce nikt nie będzie przeszkadzał, to będzie ona funkcjonował bardzo dobrze i takie są prognozy. Miniony rok 2015 był jednym z lepszych dla spółki, więc myślę, że Mostostal Siedlce da sobie radę na rynku - uważa Hojna. Wiceszef "Solidarności" podkreśla, że dla związków zawodowych docelowym kształtem przedsiębiorstwa jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, co zapewni Mostostalowi większą autonomię.

Będą lepsze wyniki

Mostostal Siedlce pierwszy raz jest spółką od czasu połączenia z Polimeksem, czyli od 2002 roku. Dla pracowników przekształcenie nie zmienia nic, ponieważ do doszło do niego przy zastosowaniu art. 23' Kodeksu Pracy. a więc wszystkie wcześniejsze zapisy prawne obowiązują pracowników przez najbliższy rok.

Wieloletnia strategia grupy Polimex-Mostostal zakłada wzrost działalności zakładów produkcyjnych. Na koniec realizowanej przez Grupę Polimex-Mostostal strategii na lata 2016-2020 przychody Mostostalu Siedlce powinny wzrosnąć z obecnych 400 mln zł do 500 mln zł. w skali roku.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Największy kontrakt w historii Polimex-Mostostal i Naftoremont-Naftobudowa

Biznes i przemysł

Największy kontrakt w historii Polimex-Mostostal i Naftoremont-Naftobudowa

Mikołaj Kobryński 07 lipca 2023

Tychy: Minął rok na przebudowie DK-1

Drogi i autostrady

Tychy: Minął rok na przebudowie DK-1

Rynek Infrastruktury 18 grudnia 2012

Tychy: Trzeci kamień milowy na budowie DK-1 osiągnięty

Drogi i autostrady

Tychy: Trzeci kamień milowy na budowie DK-1 osiągnięty

Rynek Infrastruktury 05 lutego 2014

Zobacz również:

Największy kontrakt w historii Polimex-Mostostal i Naftoremont-Naftobudowa

Biznes i przemysł

Największy kontrakt w historii Polimex-Mostostal i Naftoremont-Naftobudowa

Mikołaj Kobryński 07 lipca 2023

Tychy: Minął rok na przebudowie DK-1

Drogi i autostrady

Tychy: Minął rok na przebudowie DK-1

Rynek Infrastruktury 18 grudnia 2012

Tychy: Trzeci kamień milowy na budowie DK-1 osiągnięty

Drogi i autostrady

Tychy: Trzeci kamień milowy na budowie DK-1 osiągnięty

Rynek Infrastruktury 05 lutego 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5