Ułożono łącznie 58 tys. m² nawierzchni betonu, do którego produkcji zużyto w sumie 14 wahadeł kruszywa po ok. 1 600 ton każde.
- Z informacji, które przekazał generalny wykonawca wynika, że udało się nadrobić czas spowodowany przedłużającą się zimą. Na razie utrzymujemy jednak nasze ostrożne szacunki dotyczące daty zakończenia napraw. Tak jak wcześniej informowaliśmy stanie się to do 18 czerwca. – mówi Edyta Mikołajczyk, doradca zarządu.
Ostatni etap prac na progach drogi startowej polega na montażu lamp oświetlenia nawigacyjnego, wykonaniu szczelin dylatacyjnych oraz oznakowaniu poziomym progów startowych. Równolegle wykonywane są naprawy dwóch fragmentów głównej drogi kołowania. Prace te nie wpłyną na czas zakończenia remontu. Na początku czerwca, po zakończeniu prac i demontażu węzła betoniarskiego, rozpoczną się obloty systemu ILS do CAT I.
22.12.2012 r., Zgodnie z decyzją WINB, z powodu usterek wykrytych na betonowych progach drogi startowej (08 i 26), funkcjonalność lotniska została ograniczona. Pod koniec ub. r. firma Erbud SA, na mocy podpisanej umowy, zobowiązana została do wykonania napraw gwarancyjnych. Przyjęty przez wykonawcę sposób napraw okazał się niewystarczający. W konsekwencji 8.01.2013 r. WINB podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. Dnia 19.02.2013 r. ITWL dostarczył wyniki ekspertyz, które jako bezpośrednią przyczynę powstania uszkodzeń na drodze startowej wskazują użycie przez generalnego wykonawcę niewłaściwego kruszywa (zanieczyszczonego ziarnami węglanowymi i węglanowo-ilastymi). Podwykonawcą firmy ERBUD SA, odpowiedzialnym za wykonanie warstwy betonowej, jest firma Bilfinger Infrastructure SA. Prace ze strony lotniska nadzoruje firma APB Analiza Projekt Budowa, specjalizująca się w betonowych nawierzchniach lotniskowych.
Bieżące ekspertyzy wykonywanych prac prowadzone są przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.