Mariusz W.
Lotnisko w Modlinie proponowało Wizz Airowi 50 procent zniżki w opłatach lotniskowych. To przekładało się na 20 mln zł rocznych oszczędności. Węgrzy nie zdecydowali się jednak na powrót do portu.
Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego przekonują, że Ryanair nie jest i nie będzie finansowany z jego budżetu. Takie mechanizmy są dobrze znane władzom Bydgoszczy czy Rzeszowa, które w ten sposób zachęcają linię do lądowania w tamtejszych portach. Jednak port w Modlinie podkreśla, że żadnych dopłat do przewoźników nie ma i nie będzie.
Jednocześnie władze podwarszawskiego lotniska w Modlinie zakładają, że port będzie w stanie na siebie zarabiać już w 2015 roku.
Marek Miesztalski, skarbnik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego i szef rady nadzorczej MPL Warszawa Modlin twierdzi, że strata netto spółki zarządzającej lotniskiem nie powinna przekroczyć w tym roku 40 mln zł.
Nowy plan finansowy spółki będzie znany w ciągu tygodnia. W dokumencie zarząd chce uaktualnić szacowane przychody o prognozę wpływów od Ryanaira.