Na spotkaniu generalny wykonawca zapewnił, że przedstawi kompleksowy plan naprawy uszkodzonych dwóch progów drogi startowej oraz przyjętą technologię w późniejszym terminie. Władze portu zobowiązały się do ścisłej współpracy z MWIMB poprzez przekazanie otrzymanych dokumentów.
Wiceprezes Marcin Danił przedstawił dwóch wysokiej klasy specjalistów w zakresie technologii budowy lotnisk, którzy z ramienia portu będą nadzorować dalsze prace na drodze startowej. Skomentował również doniesienia prasowe na temat rzekomego uniemożliwiania firmie ERBUD bieżących napraw pasa startowego. Zaznaczył, że konserwacje prowadzone są zgodnie ze standardami, środkami posiadającymi certyfikaty.
- Z firmą ERBUD jesteśmy w kontakcie, udostępniamy pas startowy zawsze, kiedy to konieczne, współpracujemy jak widać choćby po obecności wykonawcy na tym spotkaniu - dodał Danił.
Zarząd spółki ponownie potwierdził plany kompleksowego remontu, który usunie przyczyny problemu. Jak przyznał ULC i MWIMB służby lotniska bardzo dobrze wywiązywały z obowiązku monitorowania i przekazywania na bieżąco do generalnego wykonawcy dokumentacji postępujących usterek wykrytych na drodze startowej.
- Wciąż czekamy na przedstawienie przez ERBUD planów generalnej naprawy progów bo mimo tego, że jak przyznany instytucje obecnie na spotkaniu, skutki są usuwane na bieżąco, to oczywiste jest, że konieczne jest definitywne wyeliminowanie ich przyczyny - mówi Danił.