Ale to nie wszystko. Dodatkowo planowana jest modernizacja dróg kołowania oraz budowa nowych parkingów i dworca autobusowego dla połączeń dalekobieżnych. W dalszej perspektywie zarząd lotniska myśli też o przedłużeniu drogi startowej o 500 m, budowie nowych dróg kołowania oraz dróg szybkiego zejścia. Plany wykraczające poza działalność czysto lotniczą to również rozszerzenie Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej o Lotnisko Warszawa/Modlin i jego okolice. Jak obiecuje Okienczyc, tego typu przedsięwzięcia owocują licznymi inwestycjami, a co za tym idzie stworzeniem nowych miejsc pracy. Lotnisko miałoby być wówczas dodatkową zachętą dla potencjalnych inwestorów.
Niemniej ważna dla przedstawicieli lotniska jest inwestycja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego budowy łącznika kolejowego i podziemnej stacji przy terminalu. Poza tym w planach jest również budowa w okolicy lotniska hotelu z centrum konferencyjnym, a może nawet centrum handlowego.
W sezonie zimowym Port Lotniczy Warszawa/Modlin obsługuje aż 173 połączenia tygodniowo do 24 miast w 11 krajach Europy. Trwają rozmowy z regularnymi liniami, które mogłyby rozszerzyć tę bogatą ofertę o kolejne połączenia. Dużym zainteresowaniem cieszy się Modlin ze strony przewoźników czarterowych. Już teraz kilku z nich zapowiedziało uruchomienie połączeń w sezonie letnim. Itaka od końca maja zaproponuje swoim klientom loty z Modlina do Turcji, Tunezji i na Wyspy Kanaryjskie. Ecco Holiday do Hiszpanii, a Exim Tours do Tunezji.