Według klimatologów prawdziwa wiosna przyjdzie do Polski dopiero 11 kwietnia. Tymczasem na bardziej słoneczną pogodę czekają nie tylko drogowcy czy kolej, ale również porty lotnicze, dla których przedłużająca się zima oznacza w wielu przypadkach opóźnione czy odwołane loty. Na wiosnę czeka również lotnisko w Modlinie, mimo że nieczynne. To od wysokości temperatur zależy bowiem tempo, w jakich będą postępowały prace przy naprawie wadliwego pasa startowego.
- Prace naprawcze na progach drogi startowej, mimo panujących warunków atmosferycznych są prowadzone. Trwa frezowanie wadliwej nawierzchni. Na ten etap prac pogoda nie ma wpływu. Dodatnie temperatury będą istotne w czasie wylewania betonowej nawierzchni. Jeśli chodzi o harmonogram robót, to na razie nic nie wskazuje na opóźnienie. Wykonawca do tej poru nie sygnalizował takiego zagrożenia, więc nie przewidujemy zmiany terminu zakończenia prac. W harmonogramie przewidziany został pewien czas rezerwowy np. ze względu na niekorzystne warunki. Prace powinny zostać zakończone do 31 maja bieżącego roku – poinformowała serwis „Rynekinfrastruktury.pl” Edyta Mikołajczyk, doradczyni zarządu Portu Lotniczego Warszawa/Modlin.
Nowa nawierzchnia zostanie wykonana w technologii betonu cementowego. Uzgodniony harmonogram naprawy zakłada przywrócenie pełnej funkcjonalności lotniska do 31.05.2013 r. Plac budowy został odebrany przez generalnego wykonawcę w środę, 6.03.2013 r.
Po koniec grudnia ubiegłego roku, zgodnie z decyzją WINB, z powodu usterek wykrytych na betonowych progach drogi startowej (08 i 26), funkcjonalność lotniska została ograniczona. Jeszcze w grudniu wykonawca pasa, firma Erbud na mocy podpisanej umowy, zobowiązany został do wykonania napraw gwarancyjnych. Przyjęty przez wykonawcę sposób napraw okazał się niewystarczający. W konsekwencji na początku stycznia WINB podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. W lutym 2013 roku ITWL dostarczył wyniki ekspertyz, które jako bezpośrednią przyczynę powstania uszkodzeń na drodze startowej wskazują użycie przez generalnego wykonawcę niewłaściwego kruszywa (zanieczyszczonego ziarnami węglanowymi i węglanowo-ilastymi).