Mariusz W.
Jednak to, jaka kwota ostatecznie pojawi się w pozwie, uzależnione jest od wyliczeń zewnętrznej firmy doradczej. Według analityków proces sądowy może zaszkodzić wycenie akcji Erbudu, choć poczyniona przez DI BRE w ostatnim raporcie korekta wyceny na wypadek ewentualnych kosztów związanych z projektem w Modlinie jest znacznie niższa. Wynosi 12,5 mln zł.
Erbud zlecił trzy ekspertyzy, które mają ustalić przyczyny ubytków na pasie. Zostały one już przeprowadzone, teraz zarząd czeka na finalne raporty i wnioski z badań. Zgodnie z wersją przedstawioną przez Erbud receptura betonu była zgodna z normami.
Przypominamy, iż lotnisko w Modlinie zostało zamknięte 22 grudnia 2012 roku, tuż przed ubiegłorocznymi świętami Bożego Narodzenia. Głównym powodem zamknięcia portu były widoczne pęknięcia i wykruszenia fragmentów drogi startowej.
Lotnisko udało się uruchomić ponownie na początku lipca, jednak linie lotnicze nie zdecydowały się na natychmiastowy powrót do portu. Kilka tygodni po otwarciu portu Wizz Air zapowiedział zbazowanie kolejnego, czwartego samolotu na Lotnisku Chopina co jest jednoznaczne z tym, że linia nie wróci do Modlina przynajmniej przez najbliższy rok. Swój powrót do podwarszawskiego portu zadeklarował Ryanair. Jest to jedyna regularna linia operująca z lotniska. Mimo obaw, iż irlandzki przewoźnik podyktuje bardzo trudne warunki władzom portu te pozostają przy stanowisku, że żadnych dopłat do linii nie będzie, mimo iż przewoźnik otrzymał od nich atrakcyjną ofertę. Jest ona jednak tak skonstruowana, że i port będzie mógł na przewozach zarobić. Szczegóły umowy między stronami nie są jednak znane. Umowa podpisana między podwarszawskim lotniskiem w Modlinie a linią lotniczą Ryanair opiewa na dziesięć lat.
Jednocześnie władze podwarszawskiego lotniska w Modlinie zakładają, że port będzie w stanie na siebie zarabiać już w 2015 roku.