Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Modlin: Rozpoczęli próbne frezowania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Modlin: Rozpoczęli próbne frezowania
Wczoraj (6 marca) na zamknietym od grudnia pasie startowym w Modlinie zaczęły się próbne frezowania. Według przedstawicieli lotniska prace naprawcze na dobre maja ruszyć w poniedziałek – przypomina „Gazeta Wyborcza”.

Maszyny muszą zedrzeć na pewnej grubości popękaną nawierzchnię, żeby potem można było ułożyć nową warstwę betonu. Zgodnie z harmonogramem prace mają się zakończyć do 31 maja. Lotnisko utworzyło specjalne, uproszczone procedury, dzięki którym ekpia remontowa ma ułatwiony dostęp do terenu budowy.

 

Według nieoficjalnych informacji „Gazety Wyborczej” przedstawiciel Erbudu twierdzi, że z pracami będzie można ruszyć dopiero, kiedy lotnisko potwierdzi recepturę mieszanki betonowej, która ma być układana na pasie. Trwa również spór o porozumienie, które obie strony muszą podpisać przed rozpoczęciem remontu. Według wykonawcy, może ono zamknąć drogę do dalszego wyjaśniania powodów spękań. Chodzi o słowo „remont”, które miałoby zostać zastąpione słowem „modernizacja”. Edyta Mikołajczyk, doradczyni zarządu lotniska nie rozumie jednak wątpliwości wykonawcy, ponieważ remont będzie wykonywany w ramach gwarancji.

 

Poza tym według ostatniej ekspertyzy wykonanej przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, winnym spękań powstałych w częściach betonowych drogi startowych jest źle dobrane kruszywo użyte do ich budowy. według ostatniej ekspertyzy ITWL, pas startowy w Modlinie został wykonany już na samym początku ze złej mieszanki betonowej, w której znalazły się znaczne ilości ziaren węglanowych oraz węglano-ilastych (więcej na ten temat tutaj).
 
Oznacza to, że wbrew informacjom podawanym wcześniej przez generalnego wykonawcę, firmę Erbud wyklucza się winę środków używanych do odladzania nawierzchni pasa startowego.

 
W odpowiedzi na zarzuty władz Modlina Erbud zamówił własne ekspertyzy, które mają być gotowe za kilka tygodni.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

NDI najkorzystniejsze na budowę obwodnicy Kroczyc

Drogi i autostrady

NDI najkorzystniejsze na budowę obwodnicy Kroczyc

ep. 25 czerwca 2024

Nevomo: Środki na badania i rozwój są zbyt małe

Inżynieria i innowacje

Nevomo: Środki na badania i rozwój są zbyt małe

Roman Czubiński 25 czerwca 2024

Fatalne wyniki produkcji budowlano-montażowej. „Przyczyn jest kilka”

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

NDI najkorzystniejsze na budowę obwodnicy Kroczyc

Drogi i autostrady

NDI najkorzystniejsze na budowę obwodnicy Kroczyc

ep. 25 czerwca 2024

Nevomo: Środki na badania i rozwój są zbyt małe

Inżynieria i innowacje

Nevomo: Środki na badania i rozwój są zbyt małe

Roman Czubiński 25 czerwca 2024

Fatalne wyniki produkcji budowlano-montażowej. „Przyczyn jest kilka”

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5