Z raportu wynika między innymi, że ostatnie badania przeprowadzone przez ITWL zakończyły się 24 maja 2012 roku. Badano wówczas nośność, szorstkość oraz równość nawierzchni lotniskowych, użyto georadaru do sprawdzenia układu konstrukcji nawierzchni drogi startowej oraz zejść, a także wykonano szereg odwiertów rdzeniowych, które następnie poddano badaniom wytrzymałościowym.
Zadaniem ITWL było również zaopiniowanie technologii oraz wykonanych napraw powstałych w wyniku uszkodzeń nawierzchni na drodze startowej.
„W raporcie znajdujemy informacje, że użyte do naprawy odprysków w nawierzchni wykonanej z betonu cementowego materiały niemieckiej firmy POSSEHL Specialbau stosowane są z powodzeniem w naprawach powierzchni dróg startowych w Niemczech i innych krajach Europy. Produkowana na bazie żywicy zaprawa naprawcza cds Mortal 0-3 flex special użyta do naprawy drogi startowej, pozwala uzyskać dobrą trwałość powierzchni i odporność na odrywanie. Napraw dokonano zgodnie z zaleceniami ITWL, co potwierdził sam Instytut po przeprowadzeniu testów naprawianych powierzchni m. in. badania sprawdzające wytrzymałość warstwy przypowierzchniowej na odrywanie wykonaną przy użyciu specjalistycznej aparatury „pull-off” zgodnie z wymaganiami normy PN-EN 1542:2000, warto zauważyć, że badania wykonywano również na próbkach po zamrożeniu do temp. -18*C” – informują przedstawiciele portu i dodają, że próbki, które zostały pobrane w dniach 20-23.2012 poddane zostały 200 cyklom zamrażania i odmrażania.
W wyniku przeprowadzonych badań ITWL nie stwierdził ubytku masy oraz obniżenia wytrzymałości przekraczającej normy. Spadek odporności po testach mrozoodporności wyniósł 4,6 procent, czyli ponad czterokrotnie niżej niż dopuszcza norma. Dlatego na podstawie badań ITWL stwierdził zgodność konstrukcji i grubości nawierzchni drogi startowej z założeniami projektowymi.