Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Modlin przynosi straty. Czy na lotnisko wrócą przewoźnicy?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ju

Data publikacji:
06-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/ Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Modlin przynosi straty. Czy na lotnisko wrócą przewoźnicy?
fot. Port Lotniczy Warszawa/Modlin
Od grudnia ubiegłego roku lotnisko w Modlinie straciło przynajmniej 33 mln zł. Mimo ponownego otwarcia portu na początku lipca żadna z tanich linii lotniczych nie zdecydowała się na powrót do Modlina. „Gazeta Wyborcza” zastanawia się, czy można zmusić tych przewoźników do tego, by zaczęli tam lądować.

Każdy dzień bez startów i lądowań w Modlinie to koszt rzędu 150-180 tys. zł. Mimo, iż po remoncie pasa startowego lotnisko czynne jest od lipca, Wizz Air na stałe chce pozostać na Okęciu, Ryanair natomiast do końca sezonu letniego.

 

Władze Modlina utrzymują, że lotnisku nie grozi utrata płynności finansowej. Sytuację ratuje bowiem wdrożenie programu oszczędnościowego. Marcin Danił, wiceprezes portu przekonuje, że większość usług, jak sprzątanie czy ochrona, zlecana jest w bardzo ograniczonym zakresie. Ubyło również etatów, z 250 do nieco ponad 200. Spółka posiada również oszczędności z czasów, kiedy lotnisko jeszcze działało. Wówczas w ciągu ponad pięciu miesięcy przez port przewinęło się 900 tys. podróżnych. Ponadto port miał też środki na dalsze inwestycje i rozbudowę terminalu. Nikt jej teraz nie planuje.

 

- Pamiętajmy, że wynik ekonomiczny portu to jeden aspekt. Drugim jest przemyślane kształtowanie systemu transportu lotniczego w Polsce w skład którego wchodzą porty lotnicze i ich przestrzenne rozmieszczenie. Patrząc z punktu widzenia systemu, budowa lotniska w Modlinie była dobrą decyzją bo stanowi ono port zapasowy dla Warszawy, może przyjmować część samolotów w przypadku tymczasowego zamknięcia portu im. Chopina dla ruchu lotniczego. Miasto o wielkości Warszawy, aspirujące do odgrywania wymiernej roli w kształtowaniu Europy, powinno dysponować lotniskiem zapasowym właśnie o cechach portu regionalnego – komentuje Dominik Boniecki, ekspert lotniczy z firmy Comarch.

 

Po koniec grudnia ubiegłego roku, zgodnie z decyzją WINB, z powodu usterek wykrytych na betonowych progach drogi startowej (08 i 26), funkcjonalność lotniska została ograniczona. Jeszcze w grudniu wykonawca pasa, firma Erbud na mocy podpisanej umowy, zobowiązany został do wykonania napraw gwarancyjnych. Przyjęty przez wykonawcę sposób napraw okazał się niewystarczający. W konsekwencji na początku stycznia WINB podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. W lutym 2013 roku ITWL dostarczył wyniki ekspertyz, które jako bezpośrednią przyczynę powstania uszkodzeń na drodze startowej wskazują użycie przez generalnego wykonawcę niewłaściwego kruszywa (zanieczyszczonego ziarnami węglanowymi i węglanowo-ilastymi).

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CPK: Nazwa "Bitcoin" bardziej pasuje do portów Ryanaira

Polityka i prawo

CPK: Nazwa "Bitcoin" bardziej pasuje do portów Ryanaira

Redakcja/inf. pras. 26 września 2021

Modlin: W 2016 roku prawie 1,5 mln odprawionych pasażerów

Intermodal i logistyka

Państwowe Porty Lotnicze zmienią nazwę?

Intermodal i logistyka

Państwowe Porty Lotnicze zmienią nazwę?

Jakub Madrjas 10 września 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

CPK: Nazwa "Bitcoin" bardziej pasuje do portów Ryanaira

Polityka i prawo

CPK: Nazwa "Bitcoin" bardziej pasuje do portów Ryanaira

Redakcja/inf. pras. 26 września 2021

Modlin: W 2016 roku prawie 1,5 mln odprawionych pasażerów

Intermodal i logistyka

Państwowe Porty Lotnicze zmienią nazwę?

Intermodal i logistyka

Państwowe Porty Lotnicze zmienią nazwę?

Jakub Madrjas 10 września 2015

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5