Mariusz W.
Są to kruszywa granitowe, nie nasiąkające wodą i nie powodujące uszkodzeń nawierzchni. Nowak podkreśla, że dzięki prawidłowym materiałom oraz dotrzymaniu wszystkich procedur nowy pas powinien wytrzymać nawet 40 lat. Mimo to co roku należy wykonywać przeglądy – tego wymaga prawo budowlane.
– 40 lat – taki się zakłada czas przy budowie tego rodzaju obiektów z nawierzchni betonowej. Wszystko zostało dotrzymane, także ta nawierzchnia powinna ten okres zapewnić – przewidują przedstawiciele APB.
Dzięki dobremu przygotowaniu technicznemu, m.in. sprowadzeniu przez generalnego wykonawcę wydajnych maszyn, udało się zbudować nową nawierzchnię w ciągu zaledwie dwóch miesięcy, dotrzymując wszystkich procedur.
Firma APB nadzorowała inwestycję przez 24 godziny na dobę. Dzięki temu zapewnia, że wszystko przebiegło zgodnie ze sztuką inżynierską. Podwykonawcą generalnego wykonawcy firmy ERBUD S.A., odpowiedzialnym za wykonanie warstwy betonowej, była firma Bilfinger Infrastructures SA. Bieżące ekspertyzy wykonywanych prac prowadzone były przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.
Co z wcześniejszą firmą nadzorującą budowę pasa startowego? - Wcześniejszy nadzór był wybrany zgodnie z prawem w przetargu. W związku z regułą niskiej ceny nie było możliwości wyboru innej oferty. Skutkowałoby to m.in. odebraniem funduszy unijnych. Było to potwierdzone przez KIO . Obecnie na wniosek zarządu lotniska toczy się postępowanie w prokuraturze przeciwko firmie wykonującej nadzór poprzednio – informują przedstawiciele lotniska w Modlinie.