ju
Przedstawiciele lotniska zapewniają jednak, że cały czas trwają rozmowy z touroperatorami i liniami czarterowymi na temat uruchomienia w Modlinie czarterów na stałe. Jak zapewniła nas Bojarska, zainteresowanie jest spore.
Tymczasem pierwszy czarter przekierowany z Lotniska Chopina wylądował w Modlinie o 1:55 i po godzinie odleciał z powrotem do Hiszpanii.
Mija już miesiąc od uruchomienia portu, a dwóch przewoźników niskokosztowych operujących z Modlina walczy o pierwszeństwo na lotnisku, z korzyścią dla pasażerów – bowiem proponują oni coraz tańsze loty, w promocji nawet za 1 zł. W wyścigu tanich przewoźników wygrywa na razie Wizz Air. Od początku działalności lotniska przewiózł on 57 857 pasażerów. Irlandzki konkurent obsłużył w lipcu w Modlinie jedynie 20 710 pasażerów.
Wynik może mieć związek z faktem, że Wizz Air od początku operuje z Modlina na wszystkich trasach. Ryanair oferuje połączenia do 19 miast europejskich, choć na razie samoloty tego przewoźnika zabierają pasażerów do ośmiu portów, m.in. Brukseli Charleroi, Londynu Stansted czy Budapesztu. Na początku września ma ich być już 12, a pod koniec października – 19. Wizz Air wystartował z pełnym rozmachem i już od początku proponuje połączenia do 20 miast. Już teraz jednak wiadomo, że pod koniec września skasuje dwa połączenia na lotniska do Madrytu i do Bolonii Forli.
Plany węgierskiego przewoźnika to wzrost przewiezionych pasażerów do 4,5 mln (o 12,5 proc.), nowe połączenia i pierwszeństwo na polskim niebie. Polska jest największym rynkiem dla Wizz Aira, i w naszym kraju ma być wypracowana połowa planowanego na ten rok wzrostu. Liczba pasażerów ma się zwiększyć z 11 do 12 mln.
Trwają rozmowy z kilkoma innymi przewoźnikami na temat uruchomienia kolejnych połączeń. Jak poinformowali przedstawiciele lotniska na jednym z portali społecznościowych „Każdego tygodnia obsługiwanych jest ok. 37 400 pasażerów, co ulegnie zmianie z początkiem września”.