Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Modlin: Pas nie został wykonany w należyty sposób - winny wykonawca?

Dalej Wstecz
Autor:

ju

Data publikacji:
23-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Modlin: Pas nie został wykonany w należyty sposób - winny wykonawca?
fot. Port Lotniczy Warszawa/ Modlin
Według wstępnych szacunków Portu Lotniczego Warszawa/Modlin, z uwagi na zaistniałą sytuację z zamknięciem pasa startowego i przekierowaniem wszystkich zaplanowanych do końca roku rejsów na inne lotniska, Modlin straci około 180 tys. zł dziennie. Jest to kwota poniesionych strat, która dotyczy startów, lądowań, obsługi pasażerskiej, ale również prowizji z powierzchni handlowych w terminalu.

Dziś w Modlinie zwołana została specjalna konferencja prasowa, na której Piotr Okińczyc, prezes podwarszawskiego lotniska tłumaczył dziennikarzom wczorajszą decyzję Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o zamknięciu części betonowej drogi startowej o długości około 1000 metrów. Droga ta wymaga natychmiastowej naprawy i będzie nieczynna przynajmniej do 31 grudnia.

 

Już w poniedziałek na lotnisku ma się pojawić generalny wykonawca - Erbud, który zobowiązany został do naprawy pasa, objętego gwarancją. Jak przyznał Okińczyc, wstępnie wygląda na to, że pas nie został wykonany w należyty sposób.

 

Prezes lotniska zapowiedział również, że będzie wyciągał konsekwencje od wykonawcy, jeśli inwestycja nie została przeprowadzona prawidłowo. Chodzi o roszczenia, które będą oczekiwane od lotniska w związku z jego zamknięciem. Koszty poniosą bowiem linie lotnicze, które przerzucą je na lotnisko, a to zamierza egzekwować należności od wykonawcy.

 

Obecnie z lotniska w Modlinie mogą korzystać wyłącznie samoloty, którym wystarcza droga startu i lądowania o długości półtora kilometra. Z portu nie będą mogły korzystać większe samoloty, jak airbusy A320 czy boeingi B737. Nie wiadomo, kiedy usterka zostanie usunięta. Natomiast informacje o tym, że z pasem jest coś nie tak, pojawiały się jeszcze przed oddaniem inwestycji do użytku.

Jak poinformowała Katarzyna Krasnodębska, rzeczniczka Urzędu Lotnictwa Cywilnego, przyczyną pojawienia się ubytków w drodze startowej może być zima, niskie temperatury i chemiczna technologia stosowana do jej odśnieżania.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zachodnia obwodnica Szczecina z tunelem zaprojektowana

Drogi i autostrady

Zachodnia obwodnica Szczecina z tunelem zaprojektowana

inf. pras./red. 30 września 2024

Trzech zainteresowanych projektowaniem obwodnicy Dobczyc

Drogi i autostrady

100-proc. dotacja na odbudowę dróg po powodzi

Polityka i prawo

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zachodnia obwodnica Szczecina z tunelem zaprojektowana

Drogi i autostrady

Zachodnia obwodnica Szczecina z tunelem zaprojektowana

inf. pras./red. 30 września 2024

Trzech zainteresowanych projektowaniem obwodnicy Dobczyc

Drogi i autostrady

100-proc. dotacja na odbudowę dróg po powodzi

Polityka i prawo

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5