Mariusz W.
Prace remontowe przebiegają zgodnie z harmonogramem. Generalnym wykonawca jest firma Erbud SA. Tuż po odbiorze przez władze portu naprawionego pasa, rozpocznie się proces certyfikacyjny lotniska. Najpierw inspektor nadzoru budowlanego powinien uchylić swoją decyzję o zakazie użytkowania pasa. Następnie na tej podstawie Urząd Lotnictwa Cywilnego może wydać decyzję zezwalającą na przyjmowanie samolotów pasażerskich.
Po zakończeniu tych prac rozpoczną się obloty systemu ILS pierwszej kategorii. Trwają one 68 dni, dlatego dopiero po tym czasie ILS będzie mógł zacząć działać w Modlinie. To pierwsza, najniższa kategoria systemu, która może być pomocna tylko przy niezbyt gęstej mgle, gdy widoczność wzdłuż pasa wynosi przynajmniej 550 metrów.
Po koniec grudnia ubiegłego roku, zgodnie z decyzją WINB, z powodu usterek wykrytych na betonowych progach drogi startowej (08 i 26), funkcjonalność lotniska została ograniczona. Jeszcze w grudniu wykonawca pasa, firma Erbud na mocy podpisanej umowy, zobowiązany został do wykonania napraw gwarancyjnych. Przyjęty przez wykonawcę sposób napraw okazał się niewystarczający. W konsekwencji na początku stycznia WINB podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. W lutym 2013 roku ITWL dostarczył wyniki ekspertyz, które jako bezpośrednią przyczynę powstania uszkodzeń na drodze startowej wskazują użycie przez generalnego wykonawcę niewłaściwego kruszywa (zanieczyszczonego ziarnami węglanowymi i węglanowo-ilastymi).