„W dniu dzisiejszym tj. 4 stycznia 2013 roku do godzin nocnych będą prowadzone prace naprawcze przy obydwu progach, tj. progu 08 i 26 drogi startowej. Warunkiem wykonania ostatniej fazy napraw jest odpowiedni poziom wilgotności naprawianego podłoża, co jest związane z rodzajem wykorzystywanego materiału i specyfikacją producenta materiału.
W sobotę, tj. 5 stycznia zostaną przeprowadzone finalne kontrole wykonania napraw. W kontroli weźmie udział inspektor nadzoru z ramienia generalnego wykonawcy oraz zewnętrzny ekspert. Komisja kontrolna oceni jakość wykonania napraw zgodnie z decyzją WINB.
W przypadku pozytywnej kontroli nawierzchni inwestor otrzyma 6 stycznia oświadczenie inspektora nadzoru z ramienia generalnego wykonawcy informujące o zakończeniu prac z jednoczesnym wnioskiem o wystąpienie do WINB-u o przywrócenie zgody na użytkowanie progów betonowych pasa startowego” - czytamy w oświadczeniu.
Tymczasem Polskie Radio, powołując się na nieoficjalne źródło informuje, że w planach jest generalny remont nawierzchni pasa startowego, który ma ruszyć już na wiosnę. Władze lotniska potwierdziły wczoraj te doniesienia, informując jednocześnie, że być może uda się uniknąć zamknięcia pasa. Remont ma potrwać dwa, trzy tygodnie a lotnisko ma działać przy krótszej drodze startowej, o długości około 2000 m. Na taki wariant będą się jednak musieli zgodzić przewoźnicy.
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał w sobotę, 22 grudnia decyzję o zamknięciu części pasa startowego na lotnisku w Modlinie. Wszystkie rejsy linii regularnych przekierowano na Lotnisko Chopina.
Cały pas startowy lotniska w Modlinie ma długość dwóch i pół kilometra. Przyczyną decyzji o zamknięciu jego części jest złuszczenie się nawierzchni betonowej. Specjaliści komentują, że wykruszenia pasa są ewidentnym błędem wykonawcy, a dobra nawierzchnia powinna wytrzymać o wiele niższe temperatury.