Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Modlin: Odszkodowań dla przewoźników nie będzie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IAR

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Modlin: Odszkodowań dla przewoźników nie będzie
fot. aprgstone, morguefile.com
Według wiceprezesa lotniska w Modlinie Marcina Daniła, płynność finansowa spółki nie jest zagrożona mimo, że port traci dziennie ponad 150 tys. złotych.

Jak podaje Informacyjna Agencja Radiowa, pracownicy na razie wykorzystują zaległe urlopy wypoczynkowe. Władze portu tymczasową restrukturyzację dopuszczają jedynie w ostateczności. Według przedstawicieli lotniska przewoźnicy, którzy do grudnia latali do Modlina, nie mają podstaw, by domagać się odszkodowań.

 

Jak wyjaśnił Danił, linie lotnicze nie posiadały umowy z lotniskiem w Modlinie, ponieważ jej nie potrzebowały. Aby latać do dowolnego lotniska, wystarczy bowiem zaakceptować cennik oraz zdobyć sloty, czyli zezwolenia na wykonywanie operacji lotniczej w określonych godzinach. Dlatego wbrew doniesieniom medialnym przewoźnicy nie mają, według wiceprezesa lotniska prawa domagać się odszkodowania za częste przekierowania i odwołania lotów, spowodowane mgłą czy złymi warunkami pogodowymi. Podobnie jest z odwołanymi lotami z powodu zamknięcia części pasa startowego.

 

Lotnisko na zamknięciu części pasa traci dziennie około 150-180 tys. zł dziennie. Kwota ta obejmuje przychody, których port lotniczy nie osiąga, a mógłby. Jednak dzięki nadwyżkom wypracowanym w ciągu sześciu miesięcy działalności, w ciągu których port obsłużył około 900 tys. pasażerów, płynność finansowa spółki nie jest zagrożona – zapewnił Danił.

 

Terminal pasażerski został zamknięty, aby oszczędzać na ogrzewaniu i elektryczności. Ograniczono liczbę pracowników ochrony lotniska i służb bezpieczeństwa. Cały czas pracują osoby odpowiedzialne za kontrolę drogi startowej.

 

Nie wiadomo jeszcze, czy i ilu pracowników będzie zwolnionych, ponieważ zależy to od tego, kiedy lotnisko zostanie otwarte. Wówczas władze portu przeprowadzą kalkulacje, czy wystarczy środków finansowych na utrzymanie całej załogi, czy trzeba będzie podjąć inne rozwiązania.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Inżynieria i innowacje

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Redakcja 05 sierpnia 2024

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Inżynieria i innowacje

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Redakcja 05 sierpnia 2024

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5