ju
Po ich zakończeniu urządzenie zostanie wpisane do rejestru Lotniczych Urządzeń Naziemnych (LUN) w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, osiągając tym samym kategorię I. Wtedy rozpocznie się kolejny etap testów do kat. II.
Lądowanie w trudnych warunkach pogodowych takich jak gęsta mgła jest dużo łatwiejsze, kiedy na lotnisku zainstalowany jest system ILS – Instrument Landing System, czyli radiowy system nawigacyjny, który wspomaga lądowanie przy ograniczonej widoczności czy niskiego zachmurzenia. System posiada trzy kategorie, większość polskich lotnisk posiada ILS I kategorii, II – znajduje się jedynie na Lotnisku Chopina, które zapowiada, że w przeciągu najbliższych dwóch lat dorobi się ILS-u najwyższej, trzeciej kategorii. Trzy polskie lotniska nie posiadają systemu nawigacyjnego – to Babimost oraz otwarte niedawno porty w Modlinie i Lublinie. Wszystkie wymienione porty lotnicze przygotowują się jednak do uruchomienia w najbliższym czasie ILS pierwszej, najniższej kategorii.
System pierwszej kategorii umożliwia podejście do lądowania z wysokością decyzji nie niższą niż 61 m i widzialnością nie mniejszą niż 800 m. Koszt jego montażu to około 4 mln zł.