ju
Obecnie trwają intensywne przygotowania nowego portu lotniczego do pierwszej zimy, która będzie jednocześnie sprawdzianem dla pracowników służb utrzymania lotniska.
- 45 osób – pracownicy służb utrzymania lotniska - będzie dbać o to, aby nawet w najtrudniejszych warunkach lotnisko mogło funkcjonować. Mają oni do dyspozycji nowoczesny sprzęt taki jak pługi, ciągniki, oczyszczarki. Sprzęt jest w większości nowy, kupiony w tym roku, więc jego stan można określić na bardzo dobry, a nawet wzorowy. Do dyspozycji przewoźników jest również sprzęt do odladzania samolotów. Po raz pierwszy używany był już w ostatnim tygodniu października – zapewnia Magdalena Bojarska, rzeczniczka prasowa mazowieckiego portu lotniczego.
Zimą lotnisko musi funkcjonować bez przeszkód mimo niesprzyjających warunków pogodowych, aby obsłużyć pasażerów, których przewidywana ilość przekroczy do końca roku 900 tys.
- W pierwszym tygodniu listopada przez nasze lotnisko przewinęło się 44 027 pasażerów, czyli o 4 462 więcej niż w analogicznym okresie października, co oznacza 11 proc. wzrost liczby podróżnych w tym miesiącu. W tym czasie obsłużyliśmy 330 operacji lotniczych, co daje aż 13 proc. wzrost liczby startów i lądowań w porównaniu z pierwszym tygodniem października – przedstawia statystyki Bojarska.
W pierwszych 7 dniach listopada Ryanair obsłużył 24 632, a WizzAir 19 395 pasażerów. W analogicznym okresie października Ryanair przewiózł 17 469 a WizzAir 22 096 podróżnych.
- Od początku działania na naszym lotnisku przywitaliśmy 647 285 pasażerów i obsłużyliśmy 4 580 operacji lotniczych, co sytuuje nas na 5 miejscu pośród wszystkich polskich lotnisk (po Lotnisku Chopina, Krakowie, Gdańsku, i Katowicach) . Według naszych prognoz, do końca 2012 roku na Lotnisku Warszawa/Modlin obsłużymy ok. 900 tys. podróżujących – zapewnia rzeczniczka.
W 2013 roku ma to być już ok. 1,8 mln pasażerów co oznacza, że górna granica przepustowości lotniska w Modlinie zostanie osiągnięta. Na początku przyszłego roku mają zapaść decyzje o ewentualnej rozbudowie terminalu. Władze lotniska będą się jednak musiały zmierzyć z problemami, jakie zapewne zostaną przed nimi postawione przez ekologów. Ci protestowali bowiem już w trakcie budowy istniejącego terminalu pasażerskiego.