Harmonogram miał dotyczyć napraw w technologii betonu cementowego. Nieprzekraczalnym terminem zakończenia prac przy pasie startowym jest 31 maja 2013 roku. W razie nieprzedstawienia takiego harmonogramu spółka zastrzegła, że powierzy wykonanie napraw innemu podmiotowi zdolnemu do zakończenia prac w wyznaczonym terminie (więcej na ten temat tutaj).
Edyta Mikołajczyk, doradczyni zarządu lotniska poinformowała, że ze względu na późną porę, w jakiej pismo zostało nadesłane, zarząd lotniska potrzebuje czasu aby poinformować o swoich dalszych decyzjach.
We wtorek Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin otrzymał wyniki ekspertyzy wykonanej przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, wskazujące przyczyny powstawania odprysków ma drodze startowej na lotnisku w Modlinie. Jednoznacznie określają one, że winnym spękań powstałych w częściach betonowych drogi startowych jest źle dobrane kruszywo użyte do ich budowy.
Oznacza to, że wbrew informacjom podawanym wcześniej przez generalnego wykonawcę, firmę Erbud wyklucza się winę środków używanych do odladzania nawierzchni pasa startowego.
Zarząd lotniska zwraca również uwagę, że zgodnie z wcześniejszym, oficjalnym stanowiskiem Erbud, wykonawca potrzebuje 140 dni na wykonanie robót budowlanych. Zdaniem władz Modlina zarówno specjaliści zatrudnieni przez zarząd spółki, a także firmy specjalizujące się w technologiach betonowych zgodnie oceniają, że tego typu prace można wykonać w znacznie krótszym czasie.