ju
Linie lotnicze, aby otrzymać zniżki, będą musiały spełnić określone kryteria. Cennik będzie o kilkadziesiąt procent korzystniejszy od warunków na innych lotniskach. Dziś w Warszawie odbędzie się konferencja Wizz Air, na której zostaną zaprezentowane informacje dotyczące działalności operacyjnej przewoźnika w Warszawie. Można się zatem spodziewać decyzji dotyczących ewentualnego powrotu do podwarszawskiego portu.
Lotnisko w Modlinie od 3 lipca, po ponad półrocznej przerwie, ponownie może przyjmować samoloty pasażerskie. Przewoźnicy pozostają jednak sceptyczni i ociągają się z podjęciem decyzji dotyczącej powrotu do lotniska. Ryanair pozostaje nieugięty i informuje, że swoją działalność w Modlinie wznowi dopiero we wrześniu.
Zbudowane za ponad 300 mln zł lotnisko w Modlinie działało pięć miesięcy od połowy lipca zeszłego roku. W tym czasie zdołało obsłużyć 900 tys. pasażerów. W jego okolicy wyrosły parkingi, pensjonaty, knajpy. 22 grudnia 2012 roku inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów betonowych. Droga startowa skróciła się do 1500 m, dlatego większe samoloty nie mogły tam wykonywać operacji lotniczych. Jeszcze w grudniu wykonawca pasa, firma Erbud na mocy podpisanej umowy, zobowiązany został do wykonania napraw gwarancyjnych. Przyjęty przez wykonawcę sposób napraw okazał się niewystarczający. W konsekwencji na początku stycznia WINB podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. W lutym 2013 roku ITWL dostarczył wyniki ekspertyz, które jako bezpośrednią przyczynę powstania uszkodzeń na drodze startowej wskazują użycie przez generalnego wykonawcę niewłaściwego kruszywa (zanieczyszczonego ziarnami węglanowymi i węglanowo-ilastymi).