Mariusz W.
Zgoda Urzędu Lotnictwa Cywilnego na wznowienie startów i lądowań dużych pasażerskich samolotów na lotnisku w Modlinie została wydana pod koniec czerwca. Decyzja Urzędu musiała się uprawomocnić. Lotnisko informowało pod koniec czerwca, że linie lotnicze będą mogły powrócić do portu 3 lipca.
Wizz Air poinformował PAP pod koniec czerwca, że zanim podejmie decyzję o powrocie na lotnisko w Modlinie, musi mieć pewność, że jest ono w pełni gotowe do przyjęcia pasażerów. Ryanair zapowiedział natomiast, że powrót na lotnisko w Modlinie planuje od 2 września.
Port w Modlinie podlicza również kwoty, jakie utracono z powodu jego zamknięcia. Dane te będą bardzo ważne podczas prowadzenia rozmów z generalnym wykonawcą, czyli firmą Erbud w sprawie utraconych korzyści.
Po koniec grudnia ubiegłego roku, zgodnie z decyzją WINB, z powodu usterek wykrytych na betonowych progach drogi startowej (08 i 26), funkcjonalność lotniska została ograniczona. Jeszcze w grudniu wykonawca pasa, firma Erbud na mocy podpisanej umowy, zobowiązany został do wykonania napraw gwarancyjnych. Przyjęty przez wykonawcę sposób napraw okazał się niewystarczający. W konsekwencji na początku stycznia WINB podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. W lutym 2013 roku ITWL dostarczył wyniki ekspertyz, które jako bezpośrednią przyczynę powstania uszkodzeń na drodze startowej wskazują użycie przez generalnego wykonawcę niewłaściwego kruszywa (zanieczyszczonego ziarnami węglanowymi i węglanowo-ilastymi).