Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Misiło: Siłę widzę w synergii, a nie w antagonizowaniu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Misiło: Siłę widzę w synergii, a nie w antagonizowaniu
fot. Port Szczecin
Prawo i Sprawiedliwość w swoim programie przewiduje wydzielenie nowych województw. Czy jest to dobry pomysł? Dążenie do zwiększenia podziału terytorialnego może wywołać spory oraz osłabić współpracę między ważnymi ośrodkami gospodarczymi. Jednym z pomysłów PiS jest utworzenie województwa środkowopomorskiego. Taki podział może źle wpłynąć nie tylko na sytuację ekonomiczną, ale też społeczną.

Łączyć, a nie dzielić

– Wydzielenie województwa środkowopomorskiego to chyba jeden z najgorszych pomysłów PiS, mam nadzieję, że to tylko retoryka kampanii wyborczej i nikt nie będzie poważnie w tej partii realnie o tym pomyślę – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” poseł Sejmu RP, Piotr Misiło.

Zdaniem niektórych nie powinno się dzielić, a łączyć. Duże i silne okręgi mają większą szansę na rozwój. Nie są jednak jednolite chociażby pod względem komfortu życia mieszkańców w poszczególnych miejscach. – Obecnie mamy 16 województw, jeśli mielibyśmy robić w przyszłości jakąkolwiek zmianę w tym obszarze, to raczej powinniśmy pójść w stworzenie ośmiu dużych i silnych regionów, niż np. 49 małych, które już były. Siłę widzę w synergii, a nie w antagonizowaniu mieszkańców województwa zachodniopomorskiego – dodaje poseł Nowoczesna.

Co dałoby nowe województwo?

Tworzenie nowych województw pośrednio wpłynęłoby na wszystkie sektory gospodarki. W tym przypadku zmiany odczuć mogą porty i wcale nie musi to wpłynąć dobrze na ich pracę oraz współpracę. – Nie widzę bezpośredniego i automatycznego związku, ale pośrednio może to jakoś zantagonizować, szczególnie politycznie, poszczególne ośrodki. Stworzy się wtedy pole do jakieś niezdrowej konkurencji zamiast do synergicznej współpracy – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Piotr Misiło, członek komisji infrastruktury oraz gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

A co da nowe ministerstwo?

Zmiany, które chce wprowadzić PiS często tworzą spory. Tak może być w przypadku wprowadzenia nowego województwa i jest też tak w przypadku nowego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi. W tej kwestii kłótnia toczy się o lokalizację głównej siedziby urzędu. Powstaje jednak dużo bardziej istotne pytanie o kompetencje instytucji. – To ministerstwo jest dzisiaj chyba największa niewiadomą tego rządu. Nie wiemy dokładnie jakie mają być jego kompetencje, jaki ma mieć budżet i jakie są/będą jego najważniejsze priorytety. Trudno mi dzisiaj powiedzieć czy będzie to dobre rozwiązanie dla polskiej gospodarki – komentuje Piotr Misiło.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Drogi i autostrady

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Leonard Dolecki 04 grudnia 2015

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Drogi i autostrady

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Robert Grzędowski 30 listopada 2015

Szmit: Najważniejszym zadaniem jest sprawdzenie PBDK 2014-2023

Drogi i autostrady

Zobacz również:

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Intermodal i logistyka

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2023

Polskie porty morskie zapewniają stabilność i rozwój w trudnych czasach

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Mikołaj Kobryński 19 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Drogi i autostrady

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Leonard Dolecki 04 grudnia 2015

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Drogi i autostrady

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Robert Grzędowski 30 listopada 2015

Szmit: Najważniejszym zadaniem jest sprawdzenie PBDK 2014-2023

Drogi i autostrady

Zobacz również:

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Intermodal i logistyka

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2023

Polskie porty morskie zapewniają stabilność i rozwój w trudnych czasach

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Mikołaj Kobryński 19 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5