Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Ministerstwo o uchwale przeładunkowej. Bez konkretów

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
25-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Ministerstwo o uchwale przeładunkowej. Bez konkretów
fot. OT LogisticsPrzeładunek węgla w porcie
Rząd nie przekazuje konkretnych informacji na temat szczegółów „uchwały przeładunkowej”. Nie wiadomo, jakie dokładnie obowiązki nakłada ona na zarządców portów ani jakie inwestycje zostaną przeprowadzone. Czasu do sezonu grzewczego zostało tymczasem coraz mniej.

26 lipca rząd przyjął uchwałę w sprawie zabezpieczenia zdolności przeładunkowych węgla przez podmioty zarządzające portami morskimi o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. Jej cel to przygotowanie polskich portów do zwiększonych przeładunków węgla – istotne wobec wprowadzenia embarga na import węgla z Rosji, który w ostatnich latach szybko rósł i odpowiadał za dużą część polskiego miksu energetycznego. Nie wiadomo jednak, do czego w praktyce obliguje ona władze portów – zwłaszcza tych największych, w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu.

Wysłaliśmy do Ministerstwa Infrastruktury pytania o związane z uchwałą obowiązki zarządców portów. Spytaliśmy, czy ich władze otrzymają dodatkowe środki, konieczne do sfinansowania koniecznych inwestycji. Na liście naszych pytań były też te o okres obowiązywania uchwały, stopień gotowości polskich portów do zwiększonych przeładunków węgla, istniejące możliwości szybkiego zwiększenia mocy przeładunkowych oraz o ewentualne bariery w tym zakresie.

Niestety, odpowiedzi, które otrzymaliśmy, są bardzo ogólnikowe. – Zdolności przeładunkowe węgla w polskich portach morskich mogą zostać zwiększone za sprawą inwestycji infrastrukturalnych i suprastrukturalnych, takich jak: przebudowa istniejących oraz budowa nowych nabrzeży i utworzenie nowych terminali przeładunkowych, modernizacja placów składowych, rozbudowa infrastruktury kolejowej czy zakup i instalacja nowych urządzeń przeładunkowych – odpisał rzecznik prasowy MI Szymon Huptyś.

– Ponadto uchwała przewiduje możliwość wykorzystania portów morskich Republiki Litewskiej i Republiki Łotewskiej, a także innych dostępnych portów morskich w celu zabezpieczenia dodatkowych zdolności przeładunkowych węgla – dodał przedstawiciel resortu. Na pytanie o szczegóły roli, jaką mogą odegrać porty państw bałtyckich, również nie odpowiedział.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Biznes i przemysł

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Mikołaj Kobryński 06 września 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Biznes i przemysł

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Mikołaj Kobryński 06 września 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5