fot. Travelarz - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, commons.wikimedia.orgDworzec w Mikołowie
PKP PLK rozpisały przetarg na rozbiórkę i budowę nowego wiaduktu kolejowego przy stacji w Mikołowie. Nowa przeprawa ma też być dłuższa od obecnej, co umożliwi samorządowi poszerzenie biegnącej dołem ulicy. Jednym z kryteriów wyboru wykonawcy będzie minimalizacja utrudnień w ruchu pociągów.
Wybudowany w 1907 r. wiadukt znajduje się w km 8,862 linii 140 (Katowice Ligota – Nędza). Przeprawa jest położona tuż obok peronów stacji Mikołów, na wiadukcie znajdują się więc trzy tory. Linia przekracza tu ul. Konstantego Prusa, którą władze Mikołowa planują poszerzyć – nowy obiekt będzie zatem musiał mieć większą rozpiętość (29 zamiast 10 m). Wiadukt ma zostać rozebrany wraz z fundamentami, a następnie wybudowany w nowym kształcie (konstrukcja nośna łukowa z jazdą dołem, połączona z poprzecznicami). Po inwestycji ma też zniknąć obowiązujące dziś ograniczenie prędkości pociągów do 80 km/h.
Dokumentacja projektowa jest gotowa od lutego 2020 r. – zadaniem wykonawcy będą tylko prace budowlane. Nie przewidziano udzielenia zamówień dodatkowych. Przebudowa obiektu ma być częścią większego pakietu inwestycji, mającego na celu poprawę bezpieczeństwa i likwidację zagrożeń eksploatacyjnych na sieci PKP PLK.
Termin składania ofert upływa 17 stycznia. Oferenci będą nimi związani przez 60 dni. Po otwarciu ofert PKP PLK zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dodatkowych negocjacji handlowych z podmiotami, które złożą propozycje niepodlegające odrzuceniu. O zamówienie mogą ubiegać się firmy, które w ciągu 10 ostatnich lat wybudowały lub przebudowały co najmniej jeden dwutorowy wiadukt kolejowy. Wymagany sprzęt to podbijarka samoniwelująca tor i zgarniarka tłucznia.
Zamawiający daje przyszłemu wykonawcy niewiele czasu na wykonanie prac: nowy wiadukt ma być gotowy do końca sierpnia bieżącego roku, a reszta zakresu zamówienia – do końca października. Koszty zamknięć torowych w tym czasie oraz ich ewentualnych przedłużeń poniesie wykonawca. PKP PLK kładą dość duży nacisk do maksymalnego skrócenia czasu wyłączenia linii z ruchu – 30% punktów zostanie przyznanych za jak najkrótszy okres zamknięcia całkowitego (optymalnie – nie dłużej, niż 30 dni, przy czym oferty zakładające zamknięcie dłuższe niż 60 dni będą odrzucone). Pozostałe 70% stanowi kryterium ceny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.